کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، دوست محمد کلیم عصر امروز در دیدار با شماری از مسئولان و سرمایه گذاران شیلاتی استان در چابهار گفت: تشکیل این کارگروه برای ساماندهی فعالیت های دریایی در زمان حاکمیت سامانه های آب و هوایی، وقوع پدیده های مخرب، به نسبت مخرب و غیر مخرب و تغییر شرایط عمومی وضعیت دریا لازم است.

کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل می گردد

وی ادامه داد: این کارگروه می تواند با عضویت فعالین بخش های مختلف دریایی شامل کارشناسان هواشناسی، شیلات، بنادر و دریانوردی، دریابانی و.... در مواقع خاصی که دریا مواج است یا یک شرایط خاص آب و هوایی بر روی دریا حاکم است جلسه تشکیل دهد و با خرد جمعی تصمیمی کارشناسی گردیده ای برای محدودیت های احتمالی در دریا اتخاذ کند.

کلیم با بیان اینکه تصمیم های انفرادی برای ایجاد محدودیت های عبور و مرور در دریای عمان کارشناسی گردیده نیست و به ضرر فعالیت های اقتصادی و توسعه ای منطقه است، گفت: با برگزاری جلسات منظم دیسکاشن هواشناسی دریایی در سطح شهرستان می توان یاری زیادی به فعالیت های دریایی از جمله بخش اقتصادی و خدماتی کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در خاتمه هر جلسه بر اساس شرایط دریا بولتن هایی تهیه می گردد که رفت و آمد لنج ها و کشتی ها به دریا را تسهیل می نماید. در واقع اعضای این کارگروه مصوب می نمایند که با وجود شرایط خاص دریا کدام قایق ها و کشتی ها اجازه ورود به دریا دارند و ورود کدام یک از آنها به دریا ممنوع است.

معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز با استقبال از این پیشنهاد و برای فراهم شدن مقدمات تشکیل این کارگروه، خواهان برگزاری جلسه با نهادهای فعال در بخش دریا شد و گفت: با تشکیل این کارگروه فعالیت های دریایی در زمان های مختلف به ویژه در دوره زمانی فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند که دریا مواج است، با ریسک کم و متناسب با شرایط عمومی دریا و فعالین بخش های مختلف انجام می گردد.

وی با اشاره بر اینکه این کارگروه برای فعالیت های گردشگری و توریستی نیز با اهمیت است، اضافه کرد: متأسفانه برخی مسافران به هشدار ها نسبت به شرایط مواج دریا توجه نمی نمایند و با حضور در سواحل و گاهی با شنا در مناطق خطرناک، دچار حادثه می شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1656

به "کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید