پرداخت 327 میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان تصادفات رانندگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، مشخص شجاعی با اعلام اینکه شعبه کرمان صندوق تامین خسارت های بدنی از سال 94 آغاز به کار نموده است، گفت: آمار زیان دیدگان در سال 96 نسبت به سال 95 به میزان 7 درصد کاهش یافته است و تعدادی زیان دیدگان در 9 ماهه ابتدای امسال در استان کرمان 507 نفر بوده است که در همین مدت 327 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

پرداخت 327 میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان تصادفات رانندگی

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد زیان دیدگان در سال های95 و 96 به ترتیب 771 و 719 نفر بوده است که در مجموع هزار و 44 میلیارد ریال خسارت طی این دو سال به این افراد پرداخت شده است.

رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی استان کرمان گفت: استان کرمان با حدود هزار و 100 فوتی و 15 هزار مجروح رتبه چهارم کشوری در آمار فوتی و رتبه هشت کشوری در آمار جرحی را داشته است که متاسفانه این آمار در چند سال اخیر همیشه با روند روبه رشد روبرو بوده است.

شجاعی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی هر ساله منجر به فوت 17 هزار نفر و مجروحیت بیش از 350 هزار نفر می گردد که این آمار آثار زیان بار مالی، مالی، روانی و اجتماعی برای حاکمیت به همراه داشته و هزینه های بسیار سنگینی به بودجه کشور و استان تحمیل نموده است.

وی به اقدامات صندوق تامین خسارت های بدنی در استان اشاره نمود و گفت: پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکن، فرهنگ سازی در حوزه تصادفات رانندگی به وسیله اجرای دو طرح جامعه کشوری (طرح های پوشش بیمه موتورسیکلت سواران و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه)، بازنگری نسبت به فرایندهای اجرایی در زمینه تاسیس شعبه در سطح استان ها و همچنین اقدامات گسترده در حوزه صیانت از منابع صندوق از جمله اقداماتی بوده که در چند سال اخیر صورت گرفته است.

شجاعی با بیان این مطلب که اقدامات صندوق تامین خسارت های بدنی در چهار سال گذشته منجر به آزادی و یا جلوگیری از زندانی شدن 28 هزار نفر از زندانیان غیرعمد در سراسر کشور شده است، اضافه کرد: این اقدامات فارغ از موضوعات مالی آثار اجتماعی و روانی بسیار مناسبی به همراه داشته است.

مسئول صندوق تامین خسارت های بدنی استان کرمان اضافه کرد: به منظور کاهش آمار تصادفات رانندگی در هر استان انجام اقدامات جامع در سطح استان ها لازم است که به جای صرف منابع در امر تصادفات رانندگی می توان این منابع را در بخش عمران و آبادانی استان صرف کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به آمارها ضرورت دارد به وسیله تبیین برنامه های جامع و فرابخشی و ارزیابی شاخص های عملکردی و اقدامات قابل انجام در استان مانند سایر استانها به کاهش تصادفات رانندگی توجه ویژه گردد.

لازم به ذکر است صندوق تامین خسارتهای بدنی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به استناد مفاد ماده 21 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه عهده دار حمایت از قربانیان و زیان دیدگان حوادث رانندگی و پرداخت خسارت های بدنی آنان در موارد تعیین و معینی مانند فقدان یا انقضای بیمه نامه بطلان قرارداد بیمه تعل یق تامین بیمه گر، متواری شدن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3770

به "پرداخت 327 میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان تصادفات رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 327 میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان تصادفات رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید