هدف از طرح کاهش طلاق، اجبار زوجین به زندگی در شرایط دشوار نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما نمی خواهیم افراد را مجبور کنیم تا در شرایط دشوار زندگی نمایند، بلکه می خواهیم کمکشان کنیم تا شرایط دشوار را مدیریت و اصلاح نمایند.

هدف از طرح کاهش طلاق، اجبار زوجین به زندگی در شرایط دشوار نیست

شهره شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در رابطه با طرح مداخله در طلاق که از سوی سازمان بهزیستی خراسان رضوی برای کاهش میزان طلاق ارائه گردیده است، اظهار کرد: بهزیستی در طی چند سال گذشته طرح مداخله در کاهش طلاق را مد نظر داشته، تا بتواند به زوجینی که متقاضی طلاق و در شرایط بحرانی هستند کمک کند و با مداخلاتی که می نماید بحران در خانواده را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: امروزه آسیب طلاق یک آسیب روبه رشد است و تعداد متقاضیان برای طلاق هر روز درحال افزون شدن است؛ بنابراین قانون حمایت از خانواده، مصوب سال 1394 زوجین را الزام به گذراندن مشاوره پیش از طلاق، نموده است. با توجه به همه این تأکیدات سازمان بهزیستی به عنوان نهادی که از ابتدا روی این مسأله کار می نموده، وارد قضیه گردیده است و با همکاری دادگستری فرایند کار را طراحی کردند.

شاهرودی ادامه داد: سازمان بهزیستی دیدگاه ها و رسالت های تخصصی در راستای اجرای این طرح داشت تا بتواند بنیان خانواده را حفظ کند. هدف این است تا خانواده بتواند تصمیم درست تری را بگیرد و این تصمیم برای همه اعضای خانواده موثر باشد. درواقع هدف بهزیستی این است زوجینی که می خواهند تصمیم به طلاق بگیرند تصمیمی درست بگیرند و آسیب رسانی آن به اعضای خانواده کم باشد. درواقع ما نمی خواهیم افراد را مجبور کنیم تا در شرایط دشوار زندگی نمایند، بلکه می خواهیم کمکشان کنیم تا شرایط دشوار را مدیریت و اصلاح نمایند.

کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تشریح کرد: این طرح در ابتدا با طلاق های توافقی شروع شد، اما پس از آن دعاوی طلاق های یک طرفه را نیز وارد کار کردیم. ما در مرکز مشاوره پیش از طلاق، هشت بخش تخصصی داریم که وضعیت خانواده را در ابتدای مراجعه زوجین مورد ارزیابی قرار می دهند. در این مرحله ارزیابی کلی انجام می گردد. ارزیابی نخستین، این نتیجه را می دهد که آیا طلاق به صلاح خانواده است یا اینکه بایستی جلسات مشاوره را پشت سر بگذارنند تا بتوانند مشکلات خود را حل نمایند. هزینه ای که خانواده ها برای جلسات مشاوره می نمایند 175 هزار تومان است و الزام به گذراندن پنج جلسه دارند. در برخی از موارد چون خانواده تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی باشد این جلسات به صورت رایگان برای مراجعه نمایندگان در نظر گرفته می گردد.

وی اظهار کرد: همه نیروهای در بخش مشاوره و مددکاری از یک غربال می گذرند و سطح مدرک تخصصیشان معین است، سن، سابقه تأهل و.. جزو شرایط ما برای استخدام این افراد است. ما بازرسی داریم که به صورت مرتب به این مراکز می رود و اگر این موارد رعایت نگردد، بلافاصله نسبت به تغییر نیرو اقدامات لازم را انجام می دهیم. بنابراین ممکن است خطاهای کاری وجود داشته باشد، اما این خطاها مورد نظارت و بازبینی قرار می گیرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 207

به "هدف از طرح کاهش طلاق، اجبار زوجین به زندگی در شرایط دشوار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از طرح کاهش طلاق، اجبار زوجین به زندگی در شرایط دشوار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید