نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان در دوران مربیگری به جز قهرمان کردن پرسپولیس در لیگ ایران، عملکرد موفقی در سایر تیم ها نداشته است.

نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری

به گزارش ، افشین قطبی سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان، زاده 19 بهمن 1343 در شهر شیراز است. او در دوران نوجوانی ایران را ترک و به همراه پدرش به کالیفرنیا (آمریکا) مهاجرت کرد و فوتبال را در این کشور آغاز کرد.

او در دوران بازیکنی در تیم های آلیتالیا، آتوباهن، ولی ایگلز و فلایرز آمریکا بازی کرد، اما نتوانست در عرصه بازیگری، فوتبالیست خوبی گردد و خیلی زود به مربیگری روی آورد.

قطبی در ابتدا و به مدت چهار سال به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان دانشگاه کالیفرنیا انتخاب شد و پس از آن یک سال و به عنوان مربی فنی به تیم ملی آمریکا پیوست. پس از آن قطبی در 2 مقطع و در سال های (80- 1378 و 86-1383) در تیم ملی کره جنوبی به عنوان یاری مربی مشغول به فعالیت بوده است.

دوران مربیگری قطبی در عرصه باشگاهی با یاری مربی بودن در تیم سوون کره جنوبی آغاز شد و به مدت 2 سال در این تیم حضور داشت و پس از آن به مدت یک سال باز هم به عنوان یاری مربی در تیم لس آنجلس گلکسی آمریکا مشغول به کار شد.

اما برای اکثر ما افشین قطبی زمانی شناخته شد که پس از مصطفی دنیزلی راهنمایی تیم فوتبال پرسپولیس در سال 1386 را بر عهده گرفت، قطبی از همان ابتدا به طرفداران این تیم قول قهرمانی را داده بود و در خاتمه لیگ هفتم توانست به قول خود عمل کند و پرسپولیس را به قهرمانی برساند.

پس از راهنمایی پرسپولیس، قطبی راهنمایی تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده گرفت، اما نتوانست همانند دوران مربیگری در پرسپولیس موفق عمل کند و به صورت توافقی از راهنمایی تیم ملی کناره گیری کرد. پس از آن قطبی راهنمایی تیم های شیمیزو اس پالس ژاپن، بوریرام تایلند و شیجیاژوانگ اور برایت چین را بر عهده گرفت.

از افتخارات این مربی می توان به قهرمان ی با پرسپولیس در لیگ هفتم و نایب قهرمانی با تیم شیمیزو اس پالس در جام حذفی ژاپن اشاره نمود.

قطبی امشب (جمعه 9 آذرماه 1397) با قراردادی 1/5 ساله راهنمایی تیم فولاد خوزستان را بر عهده گرفت تا بار دیگر به فوتبال ایران بازگردد، باید دید این مربی می تواند دوباره سرخ پوشان اهوازی را به اوج برساند یا او هم همانند دیگر سرمربیان فولاد در این فصل دوام زیادی نخواهد داشت.

افشین قطبی سرمربی تیم فولاد خوزستان شد

نگاهی به گزینه های احتمالی راهنمایی فولاد خوزستان

نیمکت بی ثبات زرد و قرمز های جنوب/ فولادی ها راه سیاه جامگان را در پیش گرفته است؟

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2804

به "نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید