روایتی از فاجعه فوکوشیما از زبان یک خبرنگار ایرانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کارگردانمسافر فوکوشیما که در مستند خود به زلزله و سونامی ای که در ژاپن رخ داد و باعث بروز انفجار در نیروگاه هسته ای فوکوشیما شد پرداخته است، گفت: انتخاب افشین والی نژاد به عنوان یک خبرنگار ایرانی که راوی این داستان باشد برایم اهمیت زیادی داشت.

روایتی از فاجعه فوکوشیما از زبان یک خبرنگار ایرانی

معصومه نورمحمدی مستندساز و کارگردان فیلم مستند مسافر فوکوشیما در گفت وگو با خبرنگاران درباره ساخت این فیلم شرح داد: قبل از ساخت مستند مسافر فوکوشیما برای ساخت فیلمی دیگر به ژاپن سفر نموده بودم . در آن سفر به وسیله یکی از دوستانم با افشین والی نژاد خبرنگار سابق اسوشیتدپرس در ایران و سپس داستان سونامی ژاپن و اتفاقات سال 2011 آشنا شدم. همین ها علتی شد تا انگیزه ای برای سفر مجدد به ژاپن و ساخت مستند مسافر فوکوشیما پیدا کنم .

او درباره انتخاب افشین والی نژاد به عنوان راوی این مستند گفت: بهتر از او کسی نمی توانست راوی این داستان باشد. من به عنوان سازنده فیلم حرف ها، نظرات و دیدگاه های خودم و این خبرنگار را در این مستند آوردم. او کسی است که این فاجعه طبیعی را از نزدیک دیده و هزاران قطعه عکس و ساعت ها ویدئو از این واقعه تهیه نموده است . او حدود هفتاد سفر از توکیو به منطقه فوکوشیما طی این سالها داشته است ، به همین جهت مسافر فوکوشیما میتوانست مناسب ترین عنوان برای این مستند باشد.

این مستند ساز افزود: انتخاب افشین والی نژاد به عنوان راوی این مستند از جهت آنکه او یک خبرنگار ایرانی بود برایم اهمیت زیادی داشت. او حدود 20 سال است که در ژاپن زندگی می نماید و وقت و انرژی بسیاری را برای آنالیز و پوشش این اتفاق صرف نموده است.

نورمحمدی درباره شرایط ساخت این مستند در کشور ژاپن شرح داد: در مراحل فراوری و فیلمبرداری در آن کشور به هیچ گونه مانع ومشکلی برخورد نکردیم ، اما هزینه ساخت فیلم در کشور ژاپن بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگاران فیلم مستند مسافر فوکوشیما در بخش مسابقه فیلم های نیمه بلند دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت وارد رقابت شده است و برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد.

همچنین پوستر این مستند هم که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری خبرنگاران قرار گرفته است در ادامه این گزارش آورده شده است.

از عوامل این فیلم مستند می توان به پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: معصومه نورمحمدی، راوی: افشین والی نژاد، فیلمبرداران: رضا محمدی و افشین والی نژاد، تدوین: مجید عاشقی، موسیقی: هوتن پورزکی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، صدابردار: محمد رضایی، نویسندگان متن: مجید عاشقی و افشین والی نژاد، طراح پوستر و عنوان : علی باقری، مجری طرح: احمد شبیری، مدیر فراوری: نسرین نورمحمدی، دستیار کارگردان: پریا علی اکبر، اصلاح رنگ دیجیتال: شرکت پیشگامان سینمای آریا اشاره نمود.

دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت در روزهای 18 تا 25 آذرماه به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2764

به "روایتی از فاجعه فوکوشیما از زبان یک خبرنگار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از فاجعه فوکوشیما از زبان یک خبرنگار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید