اوبامیانگ - موراتا: داستان دو مهاجم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، ریچارد جولی ، بازی این دو نفر شباهت زیادی به هم ندارد. آلوارو موراتا از چلسی و پیر امریک اوبامیانگ از آرسنال مهاجمانی هستند که فصل گذشته تبدیل به گران ترین بازیکنان تاریخ باشگاه جدیدشان شدند. قیمت آنها تقریبا برابر بود: 58 و 56 میلیون پوند. انتظار نمی رفت این دو بازیکن در عرض چند هفته تبدیل به ستاره تیمشان شوند اما شباهتشان همینجا به خاتمه می رسد.

اوبامیانگ - موراتا: داستان دو مهاجم

اوبامیانگ خریدی برای آینده نزدیک بود. آرسنال با خرید او می خواست ثابت کند که در سراشیبی نیست. موراتا که سه سال از او کوچکتر است، برای آینده بلندمدت تری در نظر گرفته گردیده بود و همچنین می شد او را بعدتر با قیمت بالاتری فروخت. اوبامیانگ سابقه درخشانی داشت و پرداخت چنین قیمتی برایش معقول بود. او مهاجمی اثبات گردیده بود که توانایی گلزنی اش را در یک باشگاه بزرگ به رخ کشیده بود اما موراتا بیشتر بازیکنی بود که کیفیت نامشخصی دارد. او در یوونتوس و رئال مادرید مهاجم تمام عیار و همیشگی ترکیب اصلی نبود. حتی در چلسی هم در فینال جام حذفی، اولیویه ژیرو به جای او بازی کرد. موراتا هرگز در یک فصل در دسته های برتر ایتالیا و اسپانیا نتوانسته بود بیش از 15 گل به ثمر برساند اما اوبامیانگ این کار را شش بار انجام داده و یک بار هم 31 گل به ثمر رسانده بود.

اوبامیانگ فصل پیش در دورتموند و آرسنال 23 گل زد، آن هم در فصلی که در میانه راه به تیم دیگری منتقل شد. تفاوت بین این دو مهاجم آرسنال و چلسی در سال 2018 بسیار عیان بود. اوبامیانگ در 14 بازی در لیگ برتر 10 گل به ثمر رساند. موراتا در کل سال 2018 تنها یک گل زده است. مهاجم آرسنال آمار خیره کننده ای دارد. او در لیگ برتر 31 درصد موقعیت هایش را در سال 2018 گل نموده است اما مهاجم چلسی تنها 4 درصد فرصت ها را به گل تبدیل نموده است. بازی اوبامیانگ بر مبنای سرعت است و او توانسته با این سرعت اثر خوبی از خود به جا بگذارد، هرچند حالا که او 29 ساله گردیده، اتکا به سرعت چنین بازیکنی کار خطرناکی است اما موراتا بیشتر یک مهاجم همه کاره است و همه ویژگی های لازم را دارد، به جز یکی: ذهنیت. کمبود اعتماد به نفس او در سال 2018 آشکار بود. شاید اوضاع در این هفته عوض شود. چلسی با آرسنال بازی دارد و نبرد با این تیم فرصتی عالی برای موراتا است که درخشش را شروع کند. مهاجمان سابق چلسی، به ویژه دیدیه دروگبا و دیه گو کاستا، آرسنال را شکنجه می کردند. موراتا اما مقابل آرسنال تنها زجر کشیده است. او شاید استعداد بیشتری داشته باشد اما شکننده تر و آسیب پذیرتر است. دوران فوتبال او در چلسی را می توان در دو پنالتی که مقابل آرسنال از دست داد خلاصه کرد. پنالتی اول در کامیونیتی شیلد فصل گذشته و در ضربات پنالتی آخر مسابقه بود. به این ترتیب او شروع بدی در چلسی داشت.

پنالتی دوم در ماه جاری و در جام قهرمانان بین المللی بود و شاید به همین دلیل بود که در بازی با هادرسفیلد، اجازه پنالتی زدن به او داده نشد. پنالتی چلسی را ژورژینیو زد و آن را به نخستین گل خود برای چلسی تبدیل کرد. یکی از مشکلات موراتا در چلسی این است که بهترین همکاری را با یک مدافع دارد! سسار آسپیلیکوئتا در فصل گذشته بیشترین گل را برای او ساخته است، ولی برای موراتا بهتر بود که بهترین همکاری را با یک مهاجم می داشت اما درک متقابل اوبامیانگ با هنریخ مخیتاریان که به دوران بازی آنها در دورتموند بازمی شود، باعث گردیده که او بهتر کار کند. آمار اوبامیانگ نشان می دهد که اگر همه شرایط مساوی باشد، او در این فصل بهتر از موراتا گل خواهد زد. او فرم خوبش را حفظ نموده و می تواند در 9 ماه آینده بدرخشد اما مساله این است که شرایط این دو برابر نیست. باید دید که هر کدام چقدر بازی خواهند کرد. موراتا باید با ژیرو رقابت کند، مهاجمی که در جام جهانی گلی نزد و کسی که آرسنال پس از خرید اوبامیانگ او را به چلسی واگذار کرد اما بازی ژیرو بیش از موراتا مطابق با سبک آنتونیو کونته و البته ادن آزار بود اما مائوریتسیو ساری کمتر به حضور یک مهاجم هدف اعتقاد دارد. او در ناپولی از دریس مرتنس در پست مهاجم شماره 9 کاذب استفاده می کرد. حالا شاید آزار به عنوان 9 کاذب به خط حمله برود و موراتا به کلی نیمکت نشین شود. اما بزرگترین رقیب اوبامیانگ، الکساندر لاکازت است. اوبامیانگ در بازی با منچسترسیتی به پست بال چپ رفت تا لاکازت در مرکز خط حمله باشد. آرسنال دو مهاجم بسیار گرانقیمت دارد و شاید اونای امری، لاکازت را ترجیح می دهد. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که گران ترین مهاجمان تاریخ آرسنال و چلسی که روی هم 114 میلیون پوند قیمت داشته اند، به حاشیه رانده شوند و از تیم هایشان بروند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 200

به "اوبامیانگ - موراتا: داستان دو مهاجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبامیانگ - موراتا: داستان دو مهاجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید