10 پل زیبا و به یاد ماندنی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، 10.پونته گوبو(Ponte Gobbo)، بوبیو، ایتالیا

پل زیبای پونته گوبو در منطقه امیلیا-رومانیا واقع شده است. این پل نماد شهر کوچک بوبیو به شمار می رود. طبق افسانه ها این پل نتیجه مبارزه بین کولومبای قدیس و شیطان است. احتمالا ساخت پل پونته گوبو از دوران حکومت رومی ها سرچشمه گرفته است. چیزی که با اطمینان می شود گفت این است که این پل از قرن 12 در این ناحیه واقع شده است. اگرچه این پل کوچک است اما جاذبه های زیادی در خود دارد. بعلاوه بازدیدکنندگان می توانند در میان معماری های تاریخی به گشت و گذار بپردازند و از رویدادهای متنوع فرهنگی لذت ببرند و همچنین در چشمه های آب گرم استراحت کنند.

10 پل زیبا و به یاد ماندنی

9. پل معلق کلیفتون، بریستول، انگلستان

پل معلق کلیفتون که در سال 1884افتتاح شد یکی از شناخته شده ترین نمادهای شهربریستول است و در بخش غربی بریتانیا قرار گرفته است. این پل در عرض تنگه آون جرج کشیده شده است و دارای نماهای زیبایی از شهر و رودخانه آون است که برای عبور ماشین ها، دوچرخه و عابران پیاده استفاده می شود. پروژه پل کلیفتون حاصل زندگی حرفه ای مهندس افسانه ای، آیزامبارد کینگدام برونل بود که متاسفانه برای دیدن نتیجه طراحی اش زنده نماند. امروزه این پل به یاد ماندنی جاذبه محبوبی در شهر همیشه پر جنب و جوش بریستول به شمار می رود، که همچنین میزبان سالانه فستیوال بالون می باشد. به همین دلیل در برخی از عکس هایی که از این پل به ثبت می رسد بالون های بسیاری مشاهده می شود.

8. پل پامبان(Pamban)، هند

پل پامبان با 2 کیلومتر طول، اولین پل دریایی و همچنین دومین پل طولانی در نوع خود است که سال1914 در کشور هند افتتاح شده است. این پل شاه راهی بین Rameswaram(خرده شهری در جزیره پامبان) و شبه جزیزه هند است. همچنین یک راه آهن در طول این پل ساخته شده است که برای مسافران جهت دیدنی را در طول خلیج منار فراهم می کند. با توجه به محیط های چالش برانگیز و خورنده، این پل شگفتی معماری هند به شمار می رود. 24 فوریه امسال این پل صدساله شد. گردشگران برای تجربه یک سواری دیدنی و بازدید از جزیره پامبان و شهر Rameswaram که محبوب ترین مقصد توریستی این منطقه است، از این پل عبور می کنند.

7. پل هفت مایلی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

یکی ازطولانی ترین پل های دنیا (6.8 کیلومتر) که در بالای مجمع الجزایر زیبای مرجانی Florida Keys گسترش یافته است. آوریل هر سال ، روزهای شنبه به مدت 2.5 ساعت برای برگزاری مسابقات دو جاده بسته می شود. این مسابقات از سال 1982 به منظور بزرگداشت بازسازی پروژه با حضور 1,500 دونده برگزار می شود. این سازه پیروز به کسب جوایز بسیاری از جمله جایزه استثنایی نوآوری در صرفه جویی هزینه ها شده است. این پل از نمای بالا ساختاری خارق العاده دارد.

6. پل هزاره، لندن، انگلستان

پل هزاره از رودخانه تیمز عبور و ساحل روخانه را به شهر لندن متصل می کند. از روی این پل تئاترگلوب (Globe)، موزه تیت مدرن و و کلیسای جامع سنت پائول قابل رویت هستند. دلیل نامگذاری این پل افتتاح آن در سال 2000 است. همچنین این پل اولین پل عابر پیاده ی ساخته شده بر روی رودخانه های تیمز در صد سال اخیر است. عبور از این پل بازدید از مرکز لندن و دسترسی به ساحل را در کم ترین زمان ممکن فراهم می کند. همچنین پل هزاره که به طرز ویژه ای در شب با روشن شدن چراغ های رنگی نورانی می شود، زیبا به نظر می رسد و عکاسان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

5. پل بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

چندین نوع پل وجود دارد که محبوب ترین آن ها پل های کابلی و معلق هستند.دراین میان پل بروکلین ترکیبی از هر دو نوع است. ساخت این پل در ساخت 1883 تکمیل شده است که همین موضوع آن را تبدیل به یکی از قدیمی ترین پل های ایالات متحده آمریکا می کند. این بروکلین با عبور از East River (رودخانه شرقی)، مناطق منهتن و بروکلین را به هم متصل می کند و یکی از نمادین ترین جاذبه های بیگ اپل(نیویورک) به شمار می رود. مورد غیر عادی این پل این است که دو راه جداگانه برای وسایل نقلیه و عابران پیاده تعبیه شده است. پل بروکلین به وسیله هنرمندان تایید و دراغلب فیلم های هالیوودی ظاهر می شود، تا حدی که وودی آلن آن را نماد واقعی سینمای هالیوود می داند. با عبوراز پل زوایا و نمای پانورامای شهری زیبایی قابل رویت است، به همین دلیل عکاسان علاقه بسیاری به آن دارند.

4. پل چارلز، پراگ، جمهوری چک

پل چارلز یکی از مشهورترین پل های تاریخی دنیا و اروپا است. این پل در عرض رودخانه ولدآوا که از مرکز شهر پراگ می گذرد قرار گرفته است. پل مورد بحث در قرن چهاردهم توسط شاه چارلز چهارم سفارش، و در قرن پانزدهم ساخت آن تکمیل شد. این پل که 621 متر طول دارد، یکی از زیباترین بناهای گوتیک دنیا به شمار می رود. موردی که بیشتر از همه باعث شهرت این پل شده است، وجود 30 مجسمه سبک باروک در نرده های پل است که قدیسان را به تصویر می کشد. اگر از اغلب گردشگران بپرسید، می گویند که پل چارلز محبوب ترین جاذبه توریستی در پراگ است. این پل که هر روزه توسط هزاران نفر بازدید می شود، قلعه پراگ را به الد تاون متصل می کند و یکی از عاشقانه ترین نقاطی است که در این شهر می توان پیدا کرد.

3. پل میلو، فرانسه

پل میلو از عرض دره رودخانه تام (Tam) در جنوب فرانسه عبور می کند و با 343 ارتفاع، عنوان بلندترین پل دنیا را یدک می کشد. ساخت این بنای به یاد ماندنی در سال 2001 تکمیل شد و همیشه به عنوان یک دستاورد بزرگ مهندسی مورد ستایش است. پل مشهور میلو 2.5 کیلومتر طول دارد، بنابراین جهتی واقعا سرگرم کننده و دیدنی به همراه مناظری پانوراما از دره را فراهم آورده است.

2. پل برج، لندن، بریتانیا

پل برج یکی دیگر از پل های مشهور لندن است که نماد واقعی رودخانه تیمز به شمار می رود. این پل بین سال های 1886 تا1894 ساخته شده است و در میان شاخص ترین جاذبه های بریتانیا قرار گرفته است. پل مذکور منظره ای غالب دارد و تا به امروز در فیلم های بیشماری ظاهر شده است. بازدیدکنندگان اجازه دارند از برج های پل بالا بروند و حتی برای رویدادهای مختلف اتاق های این برج ها را اجاره کنند. معماری این پل به یادماندنی نشان دهنده سبک گوتیک ویکتوریایی (مشخصه قرن نوزدهم) است. پل برج یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن است، پس برای یک بار هم که شده باید از آن بازدید کنید.

1. پل گلدن گیت، سن فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

گلدن گیت را می توان شگفتی مهندسی و نماد ساحل غربی به شمار آورد. علاوه بر داشتن رکورد بیشترین عکس گرفته شده در دنیا، این پل، جهت ماشین روی زیبایی را فراهم می کند. اگر روزی به آمریکا سفر کردید، دیدن این پل که هزاران عکاس را مجذوب خود می کند از واجبات است! پس شما هم مانند هنرمندان دیگر دنبال زاویه ای منحصر به فرد و نورپردازی صحیح باشید، تا بتوانید عکسی زیبا را به ثبت برسانید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: کجارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50919

به "10 پل زیبا و به یاد ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پل زیبا و به یاد ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید