10 فیلم اکشن که هواداران شوالیه تاریکی باید ببینند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دنباله ای که کریستوفر نولان در سال 2008 برای بتمن شروع می نماید ساخت خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی و کمیک بوکی سینما شد و همواره به عنوان یک نمونه پیروز و تأثیرگذار اکشن-تریلر شناخته می گردد. داستان تکان دهنده ای که فیلم از جدال بین قهرمان و ضدقهرمان روایت می کرد خیلی ها را مجذوب خودش کرد و صحنه های اکشن عجیب فیلم که با وسواس کریستوفر نولان با کمترین استفاده از جلوه های کامپیوتری ساخته شد، همه را مبهوت خودش کرد.

10 فیلم اکشن که هواداران شوالیه تاریکی باید ببینند

اگر از هواداران شوالیه تاریکی هستید و به دنبال فیلم های مشابهی می شد بد نیست 10 فیلم هیجان انگیزی را که در ادامه معرفی می شوند ببینید.

  • فیلم های کریستوفر نولان از کم سودترین تا پولسازترین

10. دشمنان ملت (Public Enemies)

  • محصول: 2009
  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: جانی دپ، کریستین بیل، ماریون کوتیار

این فیلم مایکل مان شاید به اندازه اثر حیرت انگیز دیگرش (که در این فهرست هم حضور دارد) تأثیرگذار و بزرگ نباشد، ولی حضور ستاره های بزرگ، کارگردانی تماشایی صحنه های اکشن و سبک سینمایی خاص باعث شده است تا فیلمی جذاب و دیدنی از آب در بیاید. همچون شوالیه تاریکی، دشمنان ملت هم قصه ای بزرگ را در قالب یک بلاک باستر پرستاره روایت می نماید و با واقع گرایی حساب شده، فیلم برداری خوب و تدوینی که ریتم فیلم را تا سرانجام حفظ می نماید، تأثیرش را در مخاطب می گذارد.

داستان در دهه 30 میلادی می گذرد، زمانی که جرم و جنایت در آمریکا بیداد می کرد. جانی دپ نقش دزد مسلح معروف و بدنام جان دلینجر را بازی نموده است و کریستین بیل هم در نقش ملوین پرویس ظاهر شده، مأموری که به دنبال دستگیری دلینجر است.

9. لانه دزدان (Den of Thieves)

  • محصول: 2018
  • کارگردان: کریستین گادگست
  • بازیگران: جرارد باتلر، فیفتی سنت، اوشی جکسون جونیور

لانه دزدان با اینکه بین منتقدان خیلی محبوب نشد، ولی طی مدت کوتاهی که از آمدنش گذشته است هوادارانی برای خودش دست وپا نموده که دلیلش بازی غافلگیرنماینده جرارد باتلر و اوشی جکسون و چند ایده جسورانه واقعا خوب بوده.

جرارد باتلر نقش پلیسی است که مؤلفه های یک قهرمان اکشن را دارد، پرجذبه و خطرناک است و مخاطب دوست دارد داستانش را دنبال کند. او مسؤول دستگیری تیمی حرفه ای از دزدین است که مثل بقیه دزدها عمل نمی نمایند. این دزدین ویژه قبلا پلیس بوده اند و برای همین با راه وچاه مأمورین قانون آشنایی دارند. داستان و صحنه های اکشن لانه دزدان تماشایی است و همچون شوالیه تاریکی، تعدادی از بهترین مؤلفه های فیلم رتبه اول این فهرست را گرفته است و چند پله آن را ارتقا داده است.

8. من شیطان را دیدم (I Saw The Devil)

  • محصول: 2010
  • کارگردان: کیم جی وون
  • بازیگران: لی بیونگ-هان، چویی مین-سیک

قاتلی زنجیره ای و روان پریش، دختری را به قتل می رساند غافل از اینکه این دختر نامزد یک مأمور سرویس مخفی بوده است. این مأمور اگر نگوییم بیشتر از قاتل سریال داستان، به اندازه او خطرناک است و برای انتقام از او عجیب ترین و خشن ترین راه ها را برمی گزیند.

رابطه پرچالش بین قاتل و این مأمور عجیب شباهت هایی با جدال بتمن و جوکر دارد. نبردی بی خاتمه که مدام خونین تر و خشن تر و ناراحت نماینده تر می گردد و به قول جوکر شبیه نیرویی توقف ناپذیر که به شیئی غیرقابل تحرک برخورد نموده است، تا ابد باید به تعقیب همدیگر ادامه دهند.

7. جک ریچر (Jack Reacher)

  • محصول: 2012
  • کارگردان: کریستوفر مک کوئری
  • بازیگران: تام کروز، رزاموند پایک، ورنر هرتزوگ

در این اکشن تریلر مهیج، تام کروز نقش جک ریچر را بازی نموده که کاراکتر اصلی رمان های محبوب لی چایلد است. این قهرمان اکشن همه کاره یک تنه از پس انبوهی دشمن بر می آید و با اینکه گجت ها و ابزارهای فوق پیشرفته یا ثروت فرای تصور بروس وین را ندارد ولی از صددرصد مهارت های جسمی و ذهنی اش برای رسیدن به مقاصدش بهره می برد.

تام کروز برای ایفای نقش جک ریچر انتخاب خیلی خوبی از آب در آمد و با وجود حواشی دور قدش، پیروز شد اجرای خیلی خوبی از این قهرمان به نمایش بگذارد و چون سابقه دورودرازی در فیلم های اکشن داشت، بدون هیچ مسئله ای از پس این یکی هم بر بیاید.

6. محاصره (The Siege)

  • محصول: 1998
  • کارگردان: ادوارد زوییک
  • بازیگران: دنزل واشنگتن، بروس ویلیس، آنت بنینگ

در سال 1998 دو تریلر خوش ساخت به سینماها آمدند که هنوز هم بعد از گذر سالیان، دیدنی و سرگرم نماینده هستند. محاصره یکی از آن ها است. در این فیلم دو ستاره بزرگ یعنی دنزل واشنگتن و بروس ویلیس مقابل هم قرار می گیرند و درگیر یک حمله تروریستی در نیویورک می شوند.

داستان جنجالی فیلم درباره تروریست های مسلمان در زمان اکرانش بحث های زیادی را برانگیخت، ولی اتفاق هایی که چند سال بعد از آن در واقعیت رخ داد موجب شد که همه با دید دیگری به این مسأله بنگرند و بفهمند که چه پیش بینی های درستی در فیلم مطرح شده است.

در محاصره می بینیم که وقتی نیروهای ارتش آمریکا برای سرکوب یک تفکر در حال خیزش به کار گرفته می شوند، چه فجایعی رخ می دهد. ارتش در منهتن حکومت نظامی برقرار می نماید و به خاطر ترس فراگیر از اسلام گرایی و سیاست های مربوط به آن، به دستگیری و شکنجه شهرواندان می پردازد.

5. دشمن ملت (Enemy Of The State)

  • محصول: 1998
  • کارگردان: تونی اسکات
  • بازیگران: ویل اسمیت، جین هکمن، جان وویت

فیلم خوش ساخت دومی که در سال 98 ساخته شد و به آن شاره کردیم این یکی است. دشمن ملت هم مثل محاصره به طرز عجیبی پیش بینی های درستی را بیان کرد. داستان درباره تئوری های توطئه ای است که به حقیقت می پیوندد و ماجرای نظارت دولت روی شهروندان را روایت می نماید. تکنولوژی هایی برای زیرنظر قرار دادن مردم که در زمان ساخت فیلم کسی از آن خبر نداشت، ولی بعدها معین شد که خیلی هم واقعی است و جریان ادوارد اسنودن و افشاگری هایش به همه ثابت کرد که چنین نظارت های شدیدی از مدت ها قبل وجود داشته است.

ویل اسمیت در کنار تعداد زیادی بازیگر مطرح نقش اصلی فیلم را بازی می نماید. او وکیلی است که اتفاقی پایش به ماجرای یک ترور باز می گردد. گویا قرار است ردی را پاک نمایند و جلوی افشای چیزی را بگیرند و مردی را به قتل می رسانند، و ویل اسمیت هم در صحنه حضور دارد و به این طریق وارد دنیایی از توطئه و سیاست و رازهای خطرناک می گردد.

4. فزونی بورن (The Bourne Supremacy)

  • محصول: 2004
  • کارگردان: پل گرین گرس
  • بازیگران: مت دیمون، فرانکا پونته، برایان کاکس

در دنباله ای که پل گرین گرس برای هویت بورن ساخت، مت دیمون بار دیگر در نقش ابرجاسوس همه کاره و قدرتمند جیسون بورن ظاهر شد. فیلم گرین گرس نه تنها حق مطلب را نسبت به قسمت اول ادا کرد، بلکه آن را چندین پله بالاتر برد.

فزونی بورن و بعد از آن اولتیماتوم بورن کاری کردند که توقع سینمادوستان از فیلم های اکشن بسیار بالا برود و تأثیری روی آثار پس از خودش گذاشت که انکارناپذیر است. لحن غم انگیز فیلم و جست وجوی همیشگی جیسون بورن برای فهمیدن گذشته تاریکش، بعدی به مجموعه فیلم های بورن اضافه نمود که باعث شد عمیق تر و تأثیرگذارتر گردد و همواره در خاطر تماشاگران بماند.

3. جان ویک (John Wick)

  • محصول: 2014
  • کارگردان: چد استالسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، ویلیام دفو، ایان مک شین

این فیلم اکشن حیرت انگیز و پرجنب وجوش و دیوانه وار نه تنها کیانو ریوز را که قهرمان اکشن سال های نه چندان دور بود احیا کرد، بلکه تحولی بزرگ در ژانر اکشن به وجود آورد که بازگشت از آن امکان پذیر نیست.

جان ویک فیلمی است که برای لذت ساخته شده. تمام دقایق این فیلم پر شده است از زیبایی های بصری و موسیقی ها و آهنگ های گوش نواز و درست انتخاب شده که روی تصاویر چفت می گردد و ضیافتی برای چشم و گوش مخاطب ترتیب می دهد.

2. شهر (The Town)

  • محصول: 2010
  • کارگردان: بن افلک
  • بازیگران: بن افلک، جرمی رنر، بلیک لایولی، ربکا هال

در این فیلم مهارت های کارگردانی بن افلک را در بالاترین سطح ممکن می بینید. داستان یک تیم دزد مسلح که با دقت و برنامه کار می نمایند شاید چیز تازه ای به نظر نرسد، ولی بن افلک همه چیز فیلمش را به قدری خوب و درست چیده است که از تماشای چندین و چندباره آن لذت ببرید.

داستانی چندلایه، شخصیت هایی خاکستری که هر لحظه انتظارات مخاطب را به چالش می کشند و سکانس های اکشن دیدنی و نفس گیر، همه و همه باعث شده است تا این تجربه منحصربه فرد بن افلک فیلمی دوست داشتنی گردد.

1. مخمصه (Heat)

  • محصول: 1995
  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، ول کیلمر

این شاهکار تماشایی مایکل مان که دو غول سینما آل پاچینو و رابرت دنیرو را کنار هم به ما نشان داد، همه چیزش در بهترین حالت ممکن است. شاید اغراق نباشد که بگوییم تمام فیلم های این فهرست از مخمصه الهام گرفته اند. خود کریستوفر نولان که اشاره نموده است نگاهی به مخمصه مایکل مان داشته و بن افلک هم برای ساخت شهر، مخمصه را الگوی خودش قرار داد تا هم تیم سرقتش را شکل دهد و هم صحنه های اکشن فیلمش را درجه یک در بیاورد.

فیلم نامه دقیق و به شدت چفت وبست دار فیلم و بازی های درخشان و لحظه های اکشن نفس گیر و دیالوگ های شنیدنی، دقیقا چیزهایی است که هواداران شوالیه تاریکی دوست خواهند داشت.

منبع: Screen Rant

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41991

به "10 فیلم اکشن که هواداران شوالیه تاریکی باید ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم اکشن که هواداران شوالیه تاریکی باید ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید