گام بلند 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه فناوری های نوین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با کوشش معاونت علمی و فناوری، 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در کشور شناسایی شد که در راستا توسعه فناوری های نوین گام برمی دارند.

گام بلند 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه فناوری های نوین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سوال اینجاست که فناوری های نوین از چه زمانی وارد زندگی انسان شدند؟ آیا این فناوری های فقط آمده اند تا زندگی آدم را راحت تر و آسان تر نمایند؟ یا اینکه آنها پاسخ به سوالات بی شمار انسان ها و انگیزه ادامه حیات برای بشر هستند؟

در تعریفی ساده، فناوری های نوین را ادامه همان تکنولوژی های قدیمی می دانند که پیشرفته تر شده و با نوآوری ها و خلاقیت هایی در حوزه های مختلف فناوری همراه است.

در واقع فناوری های نوین و به کارگیری آن ها در چرخه زندگی روزمره و کسب و کار، فرصت های تازه ای را پیش روی ما قرار داده است و توانایی های ذهنی و فیزیکی ما را دو چندان خواهند کرد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از این شرکت ها در کوشش است تا گامی اثربخش برای توسعه بیشتر این فناوری های نوظهور بردارد. در ادامه با این شرکت ها آشنا می شویم.

طراحی و معماری کاریز سیستم پویا یکی از این شرکت ها است که با طراحی معماری فناوری اطلاعات سازمانی مبتنی بر خدمت گرایی به این حوزه ورود نموده است. شرکت مهندسی نرم افزاری گلستان ارائه دهنده خدمات مشاوره معماری سازمانی نیز مجموعه دیگری است که در این زمینه پا به میدان گذاشته است.

از دیگر شرکت های فعال این حوزه می توان به شرکت صنعت و دانش رهپویان افلاک اشاره نمود که سیستم ناوبری (رسام) به همراه نرم افزار Top of Form را طراحی و روانه بازار نموده است. شرکت نوآوران نسل برخط نیز با ارائه خدمات تخصصی ترمیم و بازسازی ساختمان در این حوزه فعالیت می نماید.

دیده بان دانش نوین توسعه شرکت دیگری است که با ارائه تکنیک فراوری محتوای مشارکتی به این حوزه ورود نموده است. مهندسین فراکارانت خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ را ارائه می نماید.

طراحی سامانه نرم افزاری تحت وب امور مشترکین توسط شرکت نرم افزاری جادوی فکر انجام می گردد.

سرویس آزمون کارایی (بار و فشار) نیز محصولی است که با همت متخصصان شرکت مهندس پیشگان آزمون افزار یاس به کاربران خدمات ارائه می نماید. مجموعه توسعه فناوری اطلاعات آرتاراد نیز پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی SQL SERVER و درایو ها را ارائه نموده است.

شرکت مهندسی مشاور حاسب سیستم، آریا همراه سامانه، شرکت نرم افزاری داتیس آرین قشم (داتین)، نقشه راه کسب و کار ایرانیان، شرکت خدمات مهندسی فن آوری های طیف گستر اطلس طاها، سامانه گستر سحاب پرداز و شرکت نسیم ارتباط آینده از دیگر شرکت های فعال این حوزه هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56947

به "گام بلند 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه فناوری های نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه فناوری های نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید