کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد به نسبت شدید از روز شنبه 10 خرداد تا اواسط هفته در بعضی ساعات به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی تا 7 کیلومتر منجر می گردد.

کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل ازایرنا، مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شنبه 10 خرداد، در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: وزش باد شدید منجر به انتقال گرد و خاک از کشور عراق و استان خوزستان به استان می گردد و در بعضی ساعات کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم می گردد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه 13 خرداد پدیده گرد و خاک از استان خارج می گردد اما همچنان تا انتها هفته در بعدازظهرها شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

چراغپور همچنین از افزایش 2 درجه ای دمای هوا در استان اطلاع داد و گفت: فرایند افزایشی دما در استان شروع شده و روزانه یک تا 2 درجه دما افزایش می یابد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : با توجه به نقشه های پیش یابی، بارش موثری تا انتها تابستان در استان شکل نمی گیرد.

چراغپور از کاهش 36 درصدی بارش ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و گفت: میانگین بارش های سال آبی جاری استان 531 میلیمتر است که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت نیز 7 درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32771

به "کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید