کاهش کمبودهای دارویی در کشور ، 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی از 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در حوزه دارو در امسال اطلاع داد.

کاهش کمبودهای دارویی در کشور ، 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو

به گزارش خبرنگاران، مهندس فرامز اختراعی در نشست برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه 2020، با اشاره به فرصتی که تحریم ها برای صنعت دارویی کشور ایجاد کردند، گفت: علیرغم کارشکنی های دشمنان، در امسال کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و در مصرف ارز نیز 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم که افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه در سال های قبل از انقلاب 25 درصد داروی مورد احتیاج در کشور آن هم توسط شرکت های فراملیتی فراوری می شد، اضافه کرد: این درحالیست که اکنون با طرح ژنریک وابستگی نظام دارویی به حد بسیار پایینی رسیده و حدود 97 تا 99 درصد داروهای مورد احتیاج در داخل کشور فراوری می شوند. به این ترتیب تقریبا در فراوری دارو به مرحله ثبت خودکفایی رسیده ایم و بنابراین به زودی وعده خودکفایی دارویی را از مسوولان مربوطه خواهیم شنید.

اختراعی فراوری ماده موثره دارویی را بسیار پیچیده خواند و اضافه کرد: این درحالیست که ما اکنون 69.5 درصد ماده موثره مورد احتیاج دارویی کشور در داخل فراوری می گردد. مواد بسته بندی دارویی هم که سال هاست در کشور فراوری می گردد.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی در رابطه با مواد واسطه در حوزه دارو در نمایشگاه بین المللی فارمکس، گفت: در این حوزه نیز به سرعت رشد خواهیم کرد. در حال حاضر نیز تقریبا مواد موثره تمام داروهای اساسی کشور شامل 482 قلم را در داخل فراوری می کنیم و این داروهای اساسی به راحتی در دسترس مردم و مناطق دورافتاده و با قیمت بسیار پایین قرار دارند و اساسا در نظام دارویی کشور مشکل نگران نماینده ای نداریم، اما در حوزه فنی باید به حدی از توانمندی برسیم که این بار ما دشمن را تحریم کنیم.

در ادامه میثم کریمی - مدیر روابط سندیکای فراورینمایندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: در این دوره از نمایشگاه 208 شرکت از 16 کشور شرکت می نمایند که 60 درصد شرکت ها ایرانی و 40 درصد از کشورهای دیگر و عمدتا از کشورهای هند، چین، آلمان، ایتالیا، لهستان، آلمان، کره جنوبی و ... هستند. البته با لغو پروازها از چین، نمایندگان این شرکت ها از ایران یا هندوستان حضور خواهند داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه همزمان 21 کارگاه تخصصی در نظر گرفتیم و مراسمی هم برای جانباختگان حوادث مواد اولیه دارویی در نظر گرفته ایم. مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت 10 صبح ششم اسفند ماه و در هتل المپیک تهران خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه جهت ایجاد انگیزه و رقابت در سه حوزه مواد اولیه، بسته بندی و تجهیزات داروسازی، جوایزی در نظر گرفته شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22231

به "کاهش کمبودهای دارویی در کشور ، 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کمبودهای دارویی در کشور ، 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید