چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان شروع بکار کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان با حضور بیش از 150 شرکت از 22 کشور دنیا در تاشکند شروع به کار کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان شروع بکار کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان ساعتی پیش با حضور بیش از 150 شرکت از 22 کشور دنیا از جمله اتریش، آذربایجان، بلاروس، بلژیک، انگلستان، آلمان، دانمارک، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، قزاقستان، چین، قرقیزستان، لتوانی، هلند، لهستان، کره جنوبی، ترکیه، روسیه، اوکراین، فرانسه و شروع به کار کرد.

شهرت تیشایف معاون اول وزیر کشاوری ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: کشاورزی در اقتصاد ازبکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: این نمایشگاه در توسعه حوزه کشاورزی در ازبکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا کارخانجات مواد غذایی در تامین مایحتاج مردم نقش مهمی ایفا می نماید.

تیشایف اضافه کرد: این نمایشگاه بین المللی کشاورزی برای کارمندان و کارآفرینان این حوزه یک فرصت منحصر بفرد است تا از تجربیات یکدگر استفاده نموده و با فناوری های جدید، فراوری و تبدیل فرآورده های کشاورزی آشنا شوند.

وی گفت: هم اکنون وظایفی مانند افزایش کیفیت فرآورده های کشاورزی و کاهش قیمت تمام شده آنها بدون به کار بردن فناوری های روز امکان پذیر نیست. نمایشگاه کشاورزی در انجام این وظایف از اهمیت زیادی برخوردار است.

تیشایف گفت: ازبکستان پرجمعیت ترین کشور آسیای مرکزی است و از لحاظ صندلی جغرافیایی خود به بازارهای مهم دنیا نزدیک می باشد، علاوه بر این این کشور دارای ذخایر زیرزمینی غنی از جمله گاز طبیعی، ذغال سنگ، طلا، ولفرام، نقره، مس و همچنین معادن نفت است.

وی ادامه داد: ازبکستان در حوزه کشاورزی بیش از 180 نوع فرآورده کشاورزی فراوری می نماید، از این میزان فراوری 20 درصد آن صادر می گردد که 18 درصد درآمد ناخالص ملی کشور را تشکیل می دهند.

این نمایشگاه شامل غرفه های مرغداری، دامداری، گرمخانه و تجهیزات آن، تجهیزات برای کارگاه های مرغداری، کودهای معدنی، فناوری های کشاورزی، خوراک دام و دامپزشکی، باغداری، قطعات ماشین آلات کشاورزی، مواد غذایی، تجهیزات برای صنایع این بخش و چند حوزه جانبی دیگر است.

این نخستین بار است که در این نمایشگاه از ترکیه 60 شرکت و از هلند 45 شرکت حضور پیدا نموده اند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان با همکاری وزارت کشاورزی، وزارت سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی، انجمن واحدهای کشاورزی و اتاق بازرگانی و صنایع این کشور برگزار و تا روز آدینه 15 مارس (بیست و چهارم اسفند ماه) به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیغام/ح

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5471

به "چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان شروع بکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ازبکستان شروع بکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید