پامپئو: راهبرد ما محروم کردن ایران از ثروت هایش است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود گفت راهبرد واشنگتن محروم ساختن ایران از ثروت هایش است.

پامپئو: راهبرد ما محروم کردن ایران از ثروت هایش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود خواهان اتحاد کشورهای اروپایی علیه ایران شد.

پامپئو در این کنفرانس خبری گفت: ما باید از گفت وگوهای راهبردی بین ایتالیا و آمریکا برای یافتن راه هایی جهت بهبود ثباث در اروپا و افزایش همکاری های امنیتی مان در دریای مدیترانه شویم و باید کماکان علیه ایران متحد باقی بمانیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورهای اروپایی آغاز به درک این واقعیت نموده اند که ایران متجاوز است نه کشوری که مظلوم واقع شده و این مسئله از تصمیم ایتالیا در عدم تمدید دسترسی شرکت هواپیماهایی ماهان به ایتالیا تعیین است و ما بابت آن سپاسگزاریم.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین حامی تروریسم دولتی و اصلی ترین عامل بی ثبات کننده در سراسر خاورمیانه است.

وی اضافه نمود: راهبرد ما محروم ساختن آنها از ثروت ها و منابعی است که آنها 40 سال از آنها برای انجام عملیات های ترور، درست در همینجا در اروپا استفاده نموده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای تأییدنشده خود گفت که تئوری دولت آمریکا علیه ایران کارساز بوده است. وی توضیح داد: تئوری ما کارساز است. امروز، حزب الله از منابع کمتری نسبت به گذشته برخوردار است. سران ایران مجبورند برای اختصاص منابع در داخل کشورشان تصمیم های دشواری بگیرند و ما امیدواریم که فرصتی وجود داشته باشد تا با ایرانی ها درباره راستا حرکت به جلو رایزنی کنیم.

پامپئو گفت: ما-همان طور که رئیس جمهور ترامپ مکرراً گفته- هر روز برای مهار [ایران] به وسیله طرح دریایی خودمان در تنگه هرمز و برای کاستن از تنش ها و ایجاد فرصت هایی برای دیپلماسی کوشش می کنیم. این رویکردی است که ما اتخاذ نموده ایم و کماکان آن را دنبال خواهیم کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14805

به "پامپئو: راهبرد ما محروم کردن ایران از ثروت هایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: راهبرد ما محروم کردن ایران از ثروت هایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید