هشدار رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای؛ باشگاه هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند، تاکید بر اجرای رفتار جوانمردانه مالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران گفت: باشگاه هایی که موفق به دریافت مجوز نشدند باید منتظر تبعاتش باشند.

هشدار رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای؛ باشگاه هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند، تاکید بر اجرای رفتار جوانمردانه مالی

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, درباره اینکه چرا همه باشگاه های لیگ یکی و هفت باشگاه لیگ برتری موفق به کسب مجوز ملی و حرفه ای نشده اند, گفت: دلیل اصلی این موضوع اقدام نکردن باشگاه ها برای دریافت مجوز بوده است. خیلی از باشگاه ها می توانند واجد شرایط دریافت این مجوز باشند اما متاسفانه برای کسب آن اقدام نمی نمایند. به طور مثال باشگاه های صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد (ماشین سازی) مجوز ملی گرفتند و اگر تا خاتمه سال 97 وظایف مربوط شان را انجام دهند, مجوزشان باطل نخواهد شد. اگر سایر باشگاه ها نیز در زمان مقرر اقدام می کردند می توانستند مانند این دو باشگاه حداقل مجوز ملی را دریافت نمایند. پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه ای گرفتند

وی درباره اینکه چه عاملی باعث می گردد باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای در زمان مقرر اقدام ننمایند, توضیح داد: برای این مورد 2 مشکل وجود دارد. اول اینکه تاکنون جرایمی که برای عدم دریافت مجوز در نظر گرفته می شد, به مرحله اعمال نمی رسید و تا به حال به صورت تشویقی با موضوع برخورد می شد و نه تنبیهی. سال جاری تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) کاملاً مُصر است تا این اتفاق رخ دهد و برای باشگاه هایی که در این باره کوشش نمی نمایند جریمه درنظر گرفته گردد. باشگاه هایی که موفق به دریافت مجوز نشدند باید منتظر تبعاتش باشند.

مهدی اضافه کرد: دلیل دوم این است که اگر شرط ورود تیم ها به لیگ برتر دارا بودن مجوز ملی بود, باشگاه ها هرطور که شده برای دریافت این مجوز اقدام می کردند. مانند لیگ قهرمانان آسیا که مجوز حضور در آن دارا بودن مجوز حرفه ای است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای درباره تبعات عدم دریافت مجوز ملی و حرفه ای گفت: وقتی تیمی به لیگ برتر راه پیدا می نماید به یک باره با حجم زیادی از موانع روبه رو می گردد که باید برای استانداردسازی آنها اقدام کند و این کار را برای باشگاه ها بسیار سخت می نماید. مانند نساجی که سال جاری خیلی کوشش کرد اما در نهایت نتوانست مجوز ملی کسب کند.

مهدی در پاسخ به این سؤال که آیا با کسب مجوز حرفه ای باشگاه های پرسپولیس, ذوب آهن, استقلال و سایپا, این تیم ها دیگر مسئله ای برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت, مطرح کرد: آرا را به AFC ارسال می کنیم و نهایتاً آنها هستند که اجازه شرکت در لیگ قهرمانان را به این باشگاه ها می دهند.

وی با اشاره دوباره به اینکه برای جدی گرفته شدن روال دریافت مجوز حرفه ای باید به سراغ جرایم و تذکرات برویم به خبرنگاران گفت: از حالا باشگاه ها باید به دنبال انضباط در باشگاه هایشان بروند مخصوصاً در بحث شفافیت مالی که قرار است از سال آینده روی این موضوع سخت گیری بیشتری گردد. رفتار جوانمردانه مالی بحثی است که فیفا برای کشور ها اجبار نموده و AFC نیز از سال جاری در دستور کار خودش قرار داده است. چند کشور آسیایی این بحث را شروع نموده اند و زمانی که در ایران هم اجرایی گردد, کار تیم ها برای مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا سخت تر خواهد شد. بنابراین باشگاه ها باید بروند به سمت شفافیت مالی تا دچار مسائل جدید نشوند. حساسیت های AFC در سال آینده انضباط مالی است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2050

به "هشدار رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای؛ باشگاه هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند، تاکید بر اجرای رفتار جوانمردانه مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای؛ باشگاه هایی که مجوز نگرفتند منتظر تبعات آن باشند، تاکید بر اجرای رفتار جوانمردانه مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید