موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی در جشنواره فجر طنین انداز می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان شمالی گروه موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی با راه یابی به جشنواره موسیقی فجر، نماینده و معرف فرهنگ اقوام و موسیقی غنی این خطه از کشور می گردد.

موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی در جشنواره فجر طنین انداز می گردد

مجید کلابی سرپرست گروه راه یافته به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت: گروه ژیار امسال توانست از بین 240 گروه شرکت کننده، به این جشنواره راه پیدا کند.

وی اظهار کرد: این گروه در تاریخ 26 بهمن ماه امسال اجرای زنده در تهران خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم برای دقایقی، فرهنگ و موسیقی غنی این خطه از کشور را به خوبی به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، کلابی با بیان اینکه 11 نفر از علاقه مندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در گروه ژیار حضور دارند، اضافه نمود: در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به عنوان نماینده خراسان شمالی، قطعات الله مزار، سردار عیوض خان،شوانو لاریک و... را اجرا خواهیم کرد.

موسیقی مقامی خراسان از غنی ترین آواها و نواهای ایران محسوب می گردد و سازهای قُشمه، دوتار، کمانچه، ویلون، دهل، دف و نی از سازهای دلنشین حماسی، مقامی و مغنی این منطقه محسوب می شوند و خراسان شمالی نیز از استان های مطرح درزمینهٔ موسیقی مقامی است.

تا به امروز موسیقی مقامی و دوتار از این خطه در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده و مهارت های ساختن و نواختن قُشمه نیز در فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21152

به "موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی در جشنواره فجر طنین انداز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی در جشنواره فجر طنین انداز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید