موزه باستان شناسی بوکان کلنگ زنی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، موزه باستان شناسی بوکان همزمان با ایام الله دهه فجر در استان آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

موزه باستان شناسی بوکان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، همزمان با ایام الله دهه فجر موزه باستان شناسی بوکان با حضور معاون هماهنگی امور مالی و برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی، قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، امام آدینه بوکان، فرماندار شهردار و رئیس شورای شهر و تعدادی از مسئولان شهرستان موزه باستان شناسی بوکان کلنگ زنی شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با قدردانی از استاندار و مسئولان شهرستان گفت: موزه بوکان یکی از انتظارات به حق مردم بود که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم.

جباری توضیح داد: با تخصیص اعتباری که در کمیته شهرستان مصوب شد ما برای کلنگ زنی این موزه مصمم تر شدیم و باید از فرمانداری بوکان تشکر کنیم.

او به تاریخ بوکان اشاره نموده و اضافه نمود: بوکان یکی از شهرهایی است که آثار تاریخی مهمی را در خود جای داده و آثاری مانند تپه تاریخی قالایچی ، قلعه سردار بوکان از فاخرترین آنهاست.

جباری به اهمیت ایجاد موزه اشاره نموده و اضافه نمود: یکی از اولویت های اصلی ما توجه به موزه و موزه داری است چرا که هویت و تعلق خاطرمان را می توانیم در موزه ها بیابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تعداد موزه های موجود اشاره نموده و گفت: در سطح استان 16 موزه تخصصی داریم که تحت مدیریت این اداره کل است، کوشش می کنیم تا در آینده نزدیک تعداد 12 موزه دیگر مانند همین موزه بوکان، موزه قاجار در ماکو، موزه کودک در ارومیه، با همکاری کانون پرورش و فکری بچه ها، موزه بانک با همکاری بانک مسکن، موزه طب با همکاری دانشگاه ارومیه، موزه مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و چندین موزه دیگر را به مجموع موزه های استان بیافزاییم.

جباری در مورد موزه بوکان افزود: برای اجرای فاز اول این موزه اعتباری بالغ بر 1/5 میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد و پیش بینی می گردد تا در سال آینده در مجموع اعتباری با مبلغ 4 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه هزینه گردد.

او ادامه داد: این موزه 1650 متر مربع مساحت، 1450 متر مربع زیربنا در سه طبقه شامل منزل، بخش اداری ، آزمایشگاه و بخش پژوهشی ساخته گردد.

در این مراسم قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز بهنگام کلنگ زنی موزه باستان شناسی بوکان با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: امید داریم کوششهای این اداره کل در مورد حفظ و صیانت از آثار تاریخی و داشته های فرهنگی همچنان ادامه داشته و مستمر باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13429

به "موزه باستان شناسی بوکان کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه باستان شناسی بوکان کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید