فعلا استفساریه مسکوت است، شهرداران مشمول مصوبه مجلس نمی شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، داریوش قنبری در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که پس از اصلاحیه مصوبه منبع به کارگیری بازنشستگان، قانون در خصوص رفتن افشانی شفاف گردیده است آیا هنوز قصد دریافت استفساریه در این زمینه را دارید گفت: موضوعی حقوقی در کمیسون اجتماعی مجلس در حال آنالیز است که بر اساس آن فعلا موضوع استفساریه را مسکوت گذاشتهایم. بر اساس اعتقاد کمیسیون اجتماعی قانون انتخابات شهرداران مشمول قانون شهرداری ها می گردد و این مصوبه مشمول شهرداران کشور نخواهد شد.

فعلا استفساریه مسکوت است، شهرداران مشمول مصوبه مجلس نمی شوند

وی در شرح اینکه پیش از این اعلام نموده بود شهردار تهران عضوی از کابینه محسوب می گردد نیز گفت: صندلی شهردار تهران با سایر شهرداران متفاوت است. شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حضور دارد هر چند عضو کابینه نیست اما هیچکدام از شهرداران شهرهای دیگر صندلی ویژه شهردار تهران را ندارند و این موضوعی بود که ما قصد داشتیم در استفساریه مطرح کنیم اما در حال حاضر مسکوت است.

قنبری توضیح داد: بر اساس قانون انتخاب شهرداران، منعی برای بکارگیری بازنشستگان وجود ندارد و شوراها حتی می توانند افرادی که استخدام دولتی نیستند به عنوان شهردار انتخاب نمایند و محدودیتی برای اعضا شورا وجود ندارد. با این استدلال حقوقی ظاهرا ما بی احتیاج از ارائه استفساریه هستیم. مشاور شهردار تهران اضافه نمود: محدودیت برای انتخاب شهردار تضعیف شوراها است و شوراها در انتخاب شهردار آزاد بوده. بنابراین، این دو نگاه حقوقی به این موضوع وجود دارد.

مشاور شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به وجود دو دیدگاه کاملا متفاوت در مجلس که برخی معتقدند این مصوبه شامل شهرداران می گردد و برخی نه؛ پایان شهرداران بازنشسته چه خواهد شد، گفت: قانون شهرداریها خاص شهرداریهای کشور است که در آن روند انتخاب شهرداران و قانون عزل و نصب به وضوح تعیین شد اما اگر استفساریه ای هم به مجلس داده گردد این موضوع در صحن علنی مطرح می گردد.

به گزارش مهر، صبح امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد شهرداران شامل مصوبه ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 490

به "فعلا استفساریه مسکوت است، شهرداران مشمول مصوبه مجلس نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعلا استفساریه مسکوت است، شهرداران مشمول مصوبه مجلس نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید