فعالیت 1500 سایت همسریابی غیرقانونی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت بیش از 1500 سایت همسریابی در کشور گفت: بسیاری از این سایت ها مجوز قانونی ندارند.

فعالیت 1500 سایت همسریابی غیرقانونی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در برنامه صبح و تبادل نظر درباره سایت های همسریابی یا بنگاه درآمدزایی؟ گفت: در پشت پرده عنوان این سایتها، هیچ نیت خیری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش مخالف جدی فعالیت سایت های همسریابی است گفت: هیچ نظارت جدی بر فعالیت این سایت ها انجام نمی گردد، تعرفه گذاری مشخصی در این سایت ها وجود ندارد و ضوابط و شرایط آشنایی افراد نیز رعایت نمی گردد.

کریمی اظهار داشت: ما بار ها و بار ها با دادستانی و پلیس فتا برای برخورد جدی با این سایت ها مکاتبه کردیم، اما با موانع بسیار مهمی روبرو شدیم که مهم ترین آن ضروری بودن شکایت شخصی افراد از این موضوع و نبود قوانین بازدارنده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ترویج ازدواج موقت را از عواقب فعالیت اینگونه سایت ها بیان کرد و گفت: هیچ یک از این سایت ها به دنبال تشکیل خانواده پایدار که دو طرف هم کفو هم باشند نیستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 1500 سایت همسریابی در کشور گفت: بسیاری از این سایت ها اعلام می نمایند که مجوز قانونی دارند درصورتیکه فاقد مجوز هستند، اما اگر به مردم اطلاع رسانی گردد قطعاً محتاط تر عمل می نمایند و کمتر مورد سودجویی قرار خواهند گرفت.

در ادامه، دکتر محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما در این سایت های همسریابی، با افراد کلاهبردار و سودجویی روبرویم که بیشتر آن ها قصد ازدواج ندارند.

وی درباره ترویج ازدواج موقت با فعالیت این سایت ها اضافه کرد: ازدواج موقت از نظر اسلام در شرایطی امکانپذیر و جایز است و حتی زن و مرد در این نوع ازدواج هم از یکدریگر ارث می برند، اما باید قوانینی وضع کنیم که جلوی سوء استفاده از این حوزه را بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وضع قوانین محکم و بازدارنده از سوء استفاده های مختلف در این حوزه را ضروری دانست و گفت: ما در طرح تعالی جمعیت و خانواده روی این مسائل کار می کنیم گرچه این طرح مستقیماً به موضوع نمی پردازد، اما تا حدی هم مرتبط و موثر است.

مبلغی اظهار کرد: نگاه ما به ازدواج موقت منفی است درحالیکه اگر قانونمند باشد و روابط زن و مرد چارچوب داشته باشد افراد می توانند مثلاً در مدت شش سال با هم زندگی نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49638

به "فعالیت 1500 سایت همسریابی غیرقانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 1500 سایت همسریابی غیرقانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید