فعالیت کنسولگری روسیه در مزارشریف به حالت تعلیق عایدی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ضمیر کابلوف فرستاده سیاسی رئیس جمهور روسیه به افغانستان روز دوشنبه اعلام نمود که کنسولگری این کشور در شهر مزارشریف موقتاً فعالیت هایش را به دلیل وخیم شدن اوضاع در شمال افغانستان به حالت تعلیق در آورده است.

فعالیت کنسولگری روسیه در مزارشریف به حالت تعلیق عایدی

کابلوف تاکید نمود: اوضاع بی ثبات است و نظامیان افغانستان منطقه ها بسیاری را از دست داده اند که طبیعتاً این مسئله منجر به ایجاد تشویش و نگرانی می گردد. بنابراین، بسیاری از کنسولگری ها [دیگر کشورها در مزارشریف] تا روشن شدن شرایط، فعالیت هایشان را موقتاً به حال تعلیق در آورده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در روز سه شنبه گفته بود که مسکو شدت فعالیت های گروه طالبان در شماری از منطقه ها افغانستان مخصوصاً شمال و شمال شرق این کشور را زیر نظر دارد اما مایل به عظیم نمایی شرایط نیست.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته هم کنسولگری های پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف بسته شدند و دیپلمات های این کشورها هم از مزارشریف به کابل رفته اند.

سایر کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان هم صدور ویزا را متوقف نموده اند. بسیاری از این کشورها از نفوذ افراط گرایان از خاک افغانستان به کشورشان نگران هستند.

در هفته های اخیر، دست کم پنج شهرستان در ولایت شمالی بلخ بین طالبان و نیروهای امنیتی- دفاعی افغانستان دست به دست شده است. نیروهای طالبان یک بار توانستند خود را به دروازه های شهر مزارشریف برسانند اما نیروهای امنیتی آنها را عقب راندند. تلفات گروه طالبان در ولایت بلخ سنگین بوده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60881

به "فعالیت کنسولگری روسیه در مزارشریف به حالت تعلیق عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کنسولگری روسیه در مزارشریف به حالت تعلیق عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید