طریقه فریز کردن قارچ خام بلانچ شده و قارچ پخته

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اگر می خواهید از سیاه و خراب شدن قارچ ها به مدت طولانی جلوگیری کنید می توانید با روش فریز کردن قارچ یا نگهداری در بسته بندی اصلی همواره از قارچ های تازه بهره ببرید. قارچ ها می توانند یکی از سخت ترین مواد غذایی در نگهداری باشند چون سریع می توانند رطوبت زیادی را جذب و آغاز به خراب شدن نمایند. قارچ ها را تا جایی که ممکن است در بسته بندی اصلی خود نگه دارید، قارچ ها را در کیسه کاغذی یا دستمال کاغذی و یا منجمد کنید؛ همه اینها می تواند یاری کند قارچ ها تازه تر بمانند.

طریقه فریز کردن قارچ خام بلانچ شده و قارچ پخته

اگر می خواهید قارچ های تازه ای که خریداری نموده اید را برای مدت زمان طولانی نگهداری و حفظ کنید، تا هر زمان که خواستید از آن ها بهره ببرید، می توانید از روش منجمد کردن قارچ ها یا فریز کردن قارچ پخته و خام که در این مطلب گفته ایم بهره ببرید.

روش اصولی فریز کردن قارچ پخته

1. اول قارچ ها را تمیز کنید.

اگر قصد ندارید در عرض یک هفته قارچ های تازه را بهره ببرید، می خواهید آن ها را منجمد کنید تا آن ها را نگهدارید با پاک کردن قارچ ها زیر آب آغاز کنید و سپس آن ها را در هوای آزاد خشک کنید می توانید آن ها را روی کاغذ یا حوله برای دریافت آب اضافی پخش کنید.

2. برس سبزیجات روی قارچ ها بکشید.

زمانی که قارچ ها تقریبا خشک هستند، آن ها را با حوله کاغذی یا برس زبر تمیز کنید. این باعث می گردد که بعضی آلودگی ها پاک شوند.

3. قارچ ها را سرخ کنید.

قبل از سرخ کردن قارچ ها ، آنها را خرد کنید و با یک تا دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون با مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.

4. بگذارید قارچ ها خنک گردد.

هنگامی که پختن قارچ ها به سرانجام رسید، قبل از فریز کردن بگذارید خنک گردد آن ها را داخل بشقاب پخش کنید تا خنک شوند.

5. در کیسه های پلاستیکی منجمد کنید.

هنگامی که قارچ ها سرد شدند، آن ها را در کیسه های پلاستیکی نگهدارید و منجمد کنید. پخت وپز قبل از فریز کردن آن ها مانع از جذب رطوبت زیاد آن ها می گردد.

بعضی معتقدند با تفت دادن قارچ عطر و طعم قوی تری برای نگه داری طولانی مدت قارچ در فریزر باقی خواهد ماند. البته این موضوع کاملا وابسته به این مسئله است که از چه نوع روغن یا کره ای استفاده می گردد.

روش بخارپز کردن برای فریز کردن قارچ پخته: این روش بافت و طعم قارچ را برای مدت طولانی تری حفظ می نماید. برای اینکار یک قاشق چایخوری آب لیمو را در دو فنجان آب ریخته و تکه های قارچ را با بخار حاصله، بخارپز کنید. بسته به اندازه تکه های قارچ این کار 3 تا 5 دقیقه زمان می برد، پس از اطمینان از پخت کامل، اجازه دهید تکه های قارچ سرد شده و سپس آن ها را درون ظروف محفوظ از هوا، بسته بندی نموده و در فریزر قرار دهید.

فریز کردن قارچ خام با روش بلانچ

در ادامه یک روش عالی را آموزش می دهیم که میتوانید به راحتی قارچ را فریز کنید و برای حداقل یکی دو ماه بهره ببرید. با ما همراه شوید.

  • قارچ ها را شسته و خرد کنید.
  • در یک قابلمه آب ریخته و بگذارید بجوشد.
  • به آب کمی نمک و کمی سرکه سفید اضافه کنید.
  • قارچ ها را در آب جوش ریخته و اجازه بدهید حدود 10 دقیقه بجوشند.
  • بعد از 10 دقیقه قارچ ها را آبکش کنید و بلافاصله در آب سرد همراه با تکه های یخ بریزید.
  • سپس دوباره آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب آن کاملا برود.
  • حالا می توانید به اندازه دلخواه بسته بندی نموده و در فریزر نگهداری کنید؛ این روش فریز کردن قارچ بهترین گزینه برای نگهداری قارچ بدون سیاه شدن است.
قارچ بلانچ و آبکش شده

مضرات قارچ فریز شده

با فریز کردن قارچ، شما نهایتا 2 ماه فرصت دارید تا آن را مصرف کنید. در این مدت هر چند که خطری سلامتی شما را تهدید نمی نماید، اما بافت قارچ هرگز دقیقا مانند زمانی که قارچ تازه است نمی باشد. اما نکته مهم استفاده از قارچ فریز شده قدیمی و تاریخ گذشته است که باعث مسمومیت غذایی خواهد شد.

بهترین روش انتخاب و نگهداری قارچ

  • قارچ هایی را که سالم هستند و صدمه ندیده اند (اوایل باز شدن چترشان می باشند)، بخرید.
  • بهترین شیوه نگهداری از قارچ هایی که از سلفون خارج شده اند این است که آنها را داخل پاکت های کاغذی قرار دهید و در یخچال بگذارید. قارچ ها را داخل کیسه فریزر نگذارید چون به علت تعریق، زود تر نرم و فاسد می شوند. قارچ ها تا چهار روز در یخچال سالم می مانند اما بعد از آن تازگی شان را از دست می دهند.
  • با قرار دادن قارچ ها در پاکت کاغذی می توانید تا یک هفته آنها را سالم نگه دارید.
  • قارچ ها را باید ابتدا به آرامی تمیز کرد و سپس شست. قارچ های پرورشی ممکن است خام هم خورده شوند، اما بیشتر قارچ ها را بایستی به شکل پخته مصرف کرد.
  • از قارچ ها به صورت تازه، کنسرو شده، خشک شده و فریز شده استفاده می گردد.

سخن آخر

اگر قارچ، به صورت خام و زیاد مصرف گردد ممکن است منجر به حالت قی، تهوع و استفراغ گردد. قارچ به خاطر ایجاد سنگینی در بدن، ممکن است باعث کرخت شدن سر، احساس سنگینی، حالت تنگی نفس و حتی بند آمدن ادرار گردد و بهتر است آن را به صورت پخته یا تفت داده شده، ترجیحاً آبپز یا بخارپز به همراه گیاهان و ادویه های گرم مثل پونه استفاده کرد. مصرف قارچ به علت این که دیر هضم می گردد برای افراد سالخورده ، زنان باردار و شیرده مبتلا به ناراحتی های معده مناسب نیست.

پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه انواع غذا با قارچ در انگیزه آشنا شده و سری نیز به مطالب فریز کردن کرفس و فریز کردن بامیه بزنید. شما مکته ای در فریز کردن قارچ سراغ دارید؟ لطفا از قلم نیاندازید که شما می توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39839

به "طریقه فریز کردن قارچ خام بلانچ شده و قارچ پخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طریقه فریز کردن قارچ خام بلانچ شده و قارچ پخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید