صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صنعت گردشگری، بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شد و امروز باید کوشش کنیم تا با ارائه تسهیلات و حمایت های ویژه، از ریزش اشتغال در این بخش جلوگیری گردد.

صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت گردد

غلامحسین شافعی در هفتاد و ششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی، با اشاره به تبعات بحران کرونا بر کسب وکارها، اضافه کرد: بخش مهمی از اقتصاد استان خراسان رضوی بر ظرفیت های صنعت گردشگری اتکا دارد و همین امر ضرورت چاره اندیشی مؤثر و همراهی سازمان های متولی، برای جبران خسارات وارده به این بخش را دوچندان می نماید.

او ادامه داد: حمایت هایی که از این صنعت انجام می گیرد، باید با رویکرد حفظ سرمایه های آن و به ویژه حراست از اشتغال موجود در این بخش باشد. نگرانی جدی ما نیز از دست رفتن ظرفیت های این بخش است.

شافعی با اشاره به پیگیری موضوعات حوزه گردشگری توسط دبیرخانه شورای گفت وگوی استان، توضیح داد: پیشنهاد هایی از سوی این شورا و بخش خصوصی برای یاری به صنعت گردشگری خراسان رضوی ارائه شده که می تواند در سطح ملی نیز مطرح و با موافقت نهادهای متولی اجرایی گردد.

او از استاندار خراسان رضوی خواست تا چالش های کسب وکارهای حوزه گردشگری و راهکارهای ارائه شده از سوی بخش خصوصی را به طور مکتوب با شورای عالی گردشگری کشور در میان گذاشته و تحقق حمایت های لازم را از این شورا پیگیری کند.

در این نشست علی اکبر علیزاده قناد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشهد نیز اظهار کرد: بخش عمده ای از صنعت گردشگری استان خراسان رضوی با تبعات ناشی از بحران کرونا دست به گریبان بوده و خسارت های وارده گریبان بیش از 90 درصد واحدهای فعال در این بخش را گرفته است.

او اضافه کرد: بخشی از بنگاه ها و مراکز خدماتی فعال در صنعت گردشگری استان، نمی توانند از این بحران عبور نمایند و به فعالیت خود ادامه دهند و شماری نیز اگر حمایت های لازم را دریافت ننمایند، به سرنوشت گروه قبل دچار خواهند شد.

در ادامه، استاندار خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کرونا، مسائلی جدی در حوزه های مالی، اجتماعی و فرهنگ ایجاد نموده است. همه می دانیم که این بیماری همه گیر شده و کشورهای دیگر به ویژه همسایگان ما را نیز درگیر آن هستند.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: خوشبختانه در ایران و استان خراسان رضوی اقدامات خوبی برای مقابله با این بیماری و مسائل ناشی از آن در حال پیگیری است و با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک، برآورد می گردد که 60 تا 70 درصد مردم به این الزام عمل می نمایند و این امید وجود دارد که با همراهی آحاد جامعه، طی هفته های آینده از شرایط قرمز خارج شویم.

او همچنین از جذب 2 هزار و 868 میلیارد تومان سهمیه استان برای آسیب از بیماری کرونا اطلاع داد و تأکید کرد: چنانچه میزان ثبت نام و تقاضا به 3 هزار میلیارد تومان هم برسد، باز از سوی دولت تأمین شده و تعلق می گیرد. باید همه واحدهای بخش خصوصی که زیانی را متحمل شده اند، در سامانه درخواست خود را ثبت نمایند.

به گفته او، تا به امروز میزان ثبت نام بخش خصوصی 480 میلیارد تومان بوده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37593

به "صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید