شاهکار توخل در لندن؛ نابغه آلمانی چلسی را دوباره فینالیست کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- چلسی با شایستگی کامل از سد رئال مادرید عبور کرد و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.

شاهکار توخل در لندن؛ نابغه آلمانی چلسی را دوباره فینالیست کرد

به گزارش خبرنگاران، چلسی در فینال 2020/21 لیگ قهرمانان اروپا حریف منچسترسیتی خواهد بود. به نقل از Opta، ملاقات تیم های چلسی و رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نکات آماری جالب توجهی داشت که بخشی از آنها را مرور می کنیم:

چلسی اولین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان است که با حذف رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در مراحل حذفی تورنمنت، راهی فینال می گردد. میسون مانت از چلسی با 22 سال و 115 روز جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که در نیمه نهایی رقابت ها مقابل رئال مادرید پیروز به گلزنی می گردد. تیمو ورنر اولین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ قهرمانان است که با پیراهن یک تیم غیر آلمانی مقابل رئال مادرید گلزنی می نماید.

توماس توخل اولین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که در دو فصل متوالی با دو تیم مختلف به فینال رقابت ها صعود می نماید. منچسترسیتی - چلسی، سومین فینال تمام انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست؛ پیش تر شاهد فینال چلسی - منچستریونایتد (2008) و لیورپول - تاتنهام (2019) بوده ایم؛ تنها اسپانیایی ها از این حیث برابر هستند (2000، 2014 و 2016).

چلسی و منچسترسیتی هر دو در راستا راهیابی به فینال لیگ قهرمانان تنها 4 گل دریافت نموده اند و این تنها در فصل 2005/06 آرسنال (2)* و بارسلونا (4)* آمار بهتری از این حیث داشتند. ادوارد مندی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا طی 11 بازی 8 کلین شیت ثبت کرد که بهترین آمار تاریخ تیم های انگلیسی در این رقابت هاست.

توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی پیروز شد تیمش را به فینال لیگ قهرمانان رهنمون سازد. در اوایل فصل و بعد از نتایج پرفراز و نشیب چلسی تحت راهنمایی فرانک لمپارد کمتر کسی تصور می کرد این تیم حتی پیروز به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم بگردد، اما یک جا به جایی روی نیمکت همه چیز را تغییر داد. توماس توخل تنها یک ماه بعد از جدایی از پاری سن ژرمن راهنمایی چلسی را بر عهده گرفت و حالا در اواخر فصل این تیم در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است.

فزونی های متوالی در لیگ برتر باعث شد چلسی خود را به رتبه چهارم جدول لیگ برتر رسانده و در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار بگیرد. اما اوج درخشش چلسی در مهم ترین تورنمنت اروپایی رقم خورد. آنها بعد از گذر از سد پورتو خود را به جمع چهار تیم رسانده و امشب پیروز به غلبه بر پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان شدند.

چلسی که در ملاقات رفت و در پایتخت اسپانیا به نتیجه خوب 1-1 دست یافته بود، امشب با ارائه نمایشی درخشان با دو گل رئال مادرید را مغلوب نموده و راهی فینال لیگ قهرمانان شد. البته چلسی در این ملاقات بدشانس بود که فقط دو بار پیروز به گلزنی شد و دیرک دروازه و البته درخشش تیبو کورتوا اجازه پرگل تر شدن پیروزی آبی های لندن را نداد.

بی تردید نقش اول این تحول عظیم را باید توماس توخل نامید. او تبدیل به اولین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که در دو فصل متوالی و با دو تیم مختلف به فینال راه یافته است. فصل قبل پاری سن ژرمن تحت راهنمایی او در آخرین گام و با یک گل مغلوب بایرن مونیخ شد و این فصل توماس توخل امیدوار به فتح لیگ قهرمانان برای اولین بار است. در کنار تیاگو سیلوا نیز برای دومین سال به فینال می رسد و این زوج سال جاری به دنبال قهرمانی هستند.

رئال مادرید در ملاقات برگشت مرحله نیمه نهایی مقابل چلسی حرفی برای گفتن نداشت تا شاهد یک فینال تمام انگلیسی باشیم. چلسی در ملاقات برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از هر لحاظ بر رئال مادرید فزونی داشت و با شایستگی و با پیروزی 3-1 در مجموع، راهی فینال شد تا حریف منچسترسیتی و پپ گواردیولا شوند. رئال مادرید و زیدان اسیر برنامه تاکتیکی بی نقص توماس توخل شدند و حالا فقط به لالیگا امید دارند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56454

به "شاهکار توخل در لندن؛ نابغه آلمانی چلسی را دوباره فینالیست کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار توخل در لندن؛ نابغه آلمانی چلسی را دوباره فینالیست کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید