خبرنگاران پلیس لندن پایان به معضل نژادپرستی اعتراف کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لندن - خبرنگاران - با افزایش انتقادها از رفتارهای تبعیض آمیز و نژاپرستانه افسران پلیس انگلیس علیه اقلیت های قومی و مذهبی، رئیس پلیس لندن ناگزیر به وجود این معضل اعتراف و ادعا کرد که درصدد رفع آن برآمده است.

خبرنگاران پلیس لندن پایان به معضل نژادپرستی اعتراف کرد

به گزارش خبرنگاران، کرسیدا دیک روز جمعه در گفت وگو با شبکه رادیویی ال بی سی افزود: پلیس لندن عاری از نژادپرستی و رفتارهای نژادپرستانه نیست و من همواره به این مساله اذعان کرده ام.

وی با بیان این ادعا که به هر نحو ممکن برای مقابله با این معضل تلاش می کند افزود؛ اما اقلیت های قومی اعتماد خود را به پلیس از دست داده اند. رئیس پلیس لندن با ابراز تاسف از این مساله وعده داد که ظرف دو سال آینده 40 درصد نیروهای پلیس را از میان اقلیت های رنگین پوست و آسیایی جذب خواهد کرد.

اظهارات رئیس پلیس لندن پس از ان مطرح شد که صادق خان شهردار لندن خواستار تحقیق درباره رفتار پلیس با اقلیت های قومی شده است. او بر لزوم بهره گیری از راهکارها و شیوه هایی تاکید کرده که به تقویت اعتماد عمومی نسبت به پلیس منجر شود.

پس از اعتراضات گسترده مردم آمریکا به قتل نژادپرستانه جورج فلوید سیاه پوست توسط پلیس سفید پوست آمریکا، اتهامات و انتقادها در خصوص رفتارهای تبعیض آمیز پلیس انگلیس نیز بالا گرفته است.

درست در اوج اعتراض های آمریکا در ژوئیه گذشته، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که یک ورزشکار رنگین پوست مطرح انگلیسی و همسرش درحالی با خشونت توسط ماموران پلیس از خودرو به بیرون کشیده شدند که نوزاد سه ماهه آن ها در نشسته و بی تابی می کرد.

کرسیدا دیک بعدا از نحوه رفتار افسران پلیس عذرخواهی کرد و قرار شد نهاد ناظر بر عملکرد پلیس در رابطه با این حادثه تحقیق کند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که اقلیت های قومی به مراتب بیشتر از سفیدپوستان در انگلیس هدف عملیات پلیس قرار گرفته اند. تازه ترین تحقیقات صورت گرفته برای شهرداری لندن حاکیست که سیاهپوستان شش برابر بیشتر از سفیدپوستان در ایست های بازرسی متوقف می شوند.

چندی پیش روزنامه تایمز در گزارشی نوشت که 90 درصد شکایت های تبعیض نژادی از پلیس لندن راه به جایی نمی برد. بر اساس این گزارش، تعداد شکایت ها از پلیس لندن سال گذشته به 611 فقره رسید. این میزان در قیاس با پنج سال پیش، تقریبا دو برابر افزایش داشته، اما گفته می شود که بیشتر شکایت ها راه به جایی نمی برد.

همچنین در پنج سال گذشته 2 هزار و 825 فقره شکایت از سوی یک هزار و 659 نفر علیه پلیس ثبت شده است. از این میزان 2 هزار و 251 فقره شکایت به جایی نرسیده و تنها 68 فقره شکایت به اقدام مدیریتی (مانند تذکر) منجر شده است.

فعالان حقوق بشری پلیس را به نژادپرپستی سازمان یافته متهم می کنند. بن باولینگ استاد جرم شناسی در دانشگاه کینگز کالج لندن می گوید؛ آمار بالای شکایت ها از پلیس نشان می دهد که تبعیض در این دستگاه یک معضل جدی است. سیستم های داخلی و خارجی رسیدگی به شکایت ها در پلیس به درستی عمل نمی کند و سیاهان و اقلیت های قومی احساس می کنند بیش از سایرین هدف پلیس هستند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود: بسیاری از مسلمانان به دلایل مشخصی جرائم اسلام هراسی را به پلیس انگلیس گزارش نمی کنند.

وی در این رابطه افزود: پلیس انگلیس نیز این قبیل جرائم را جدی نمی گیرد، آنها را پیگیری نمی کند، پلیس متخصص برای این گونه جرائم ندارد و هیچ ساز و کاری برای قربانیان در نظر گرفته نشده است.

شجره ادامه داد: البته این مساله فقط در خصوص اسلام هراسی نیست، بلکه این معضل در خصوص سایر موضوعات اجتماعی صدق می کند، به گونه ای که قربانیان ترجیح می دهند موارد را گزارش نکنند، چون پلیس انگلیس به بیشتر این گزارش ها توجه نمی کند و قربانیان مورد حمایت نمی گیرند.

وی گفت: از این رو در غیاب یک مکانیسم حقوقی مشخص، افراد در تعامل با پلیس احساس حماقت می کنند. آن ها احساس می کنند که اگر به پلیس گزارش کنند، موضوع جدی گرفته نمی شود، بالاخص اینکه بسیاری از پرونده ها در گزارش های پلیس درج نمی شود.

بنابراین به گفته وی، مادامی که پلیس انگلیس چنین فرهنگی را ترویج می دهد، مردم علاقه ای برای گزارش به پلیس ندارند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44887

به "خبرنگاران پلیس لندن پایان به معضل نژادپرستی اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلیس لندن پایان به معضل نژادپرستی اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید