خبرنگاران بیشتر انگلیسی ها میلی به رفع شرایط قرنطینه ندارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لندن- خبرنگاران- در حالی که مردم بسیاری از کشورهای جهان نسبت به تداوم قوانین قرنطینه به ستوه آمده و برخی کشورها دست به تظاهرات زده اند، نتایج نظرسنجی اجرا شده نشان می دهد که بیشتر انگلیسی ها میلی به رفع محدودیت ها و بازگشت به زندگی عادی ندارند.

خبرنگاران بیشتر انگلیسی ها میلی به رفع شرایط قرنطینه ندارند

براساس نظرسنجی موسسه معتبر یوگوو، تنها 9 درصد انگلیسی ها تمایل دارند که به زندگی پیش از شیوع کرونا بازگردند و 91 درصد خواهان استمرار محدودیت ها بلکه تشدید آن هستند.

براساس این نظرسنجی ، تنها 6 درصد مردم معتقدند که محدودیت ها سختگیرانه است و 44 درصد تمایل دارند که شرایط از آنچه هست سخت تر شود. این در حالی است که 84 درصد از شرکت کنندگان در همین نظرسنجی پیش بینی می کنند که اوضاع مالی آنها بر اثر شرایط قرنطینه وخیم تر خواهد شد.

در این رابطه، گزارش اخیر دفتر آمار ملی انگلیس نیز نشان می دهد یک چهارم شهفرایندان انگلیسی بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار مسائل مالی شده اند. یک سوم افراد در هفته اول اجرای مقررات منع رفت و آمد، درآمد خود را از دست داده و یک پنجم نیز برای پرداخت هزینه های جاری زندگی با مسائل جدی روبرو هستند. همچنین نیمی از افراد جامعه پیش بینی می کنند که اوضاع مالی آنها ظرف 12 هفته آینده وخیم تر شود.

آمارها نشان می دهد که از هر 20 انگلیسی یک نفر شغل خود را به دلیل کرونا در هفته های اخیر از دست داده و به صف بیکاران این کشور پیوسته اند.

مردم بسیاری از کشورهای جهان که شرایط مشابهی را تجربه می کنند، در اعتراض به تداوم شرایط قرنطینه به خیابان ها آمده و دست به تظاهرات زده اند.

شبکه خبری سی ان ان چندی پیش گزارش داد که معترضان در چندین ایالت آمریکا برای نشان دادن اعتراض به این مقررات ها به خیابان ها آمده اند. میشیگان، اوهایو، کنتاکی، مینه سوتا، کارولینای شمالی و یوتا ایالت هایی بوده اند که همگی در روزهای گذشته شاهد بروز تظاهرات های اعتراضی بوده اند.

از سویی هزاران کارگر مهاجر در سراسر هند یک روز پس از اعلام تمدید قرنطینه سراسری توسط نارندرا مودی نخست وزیر این کشور، به خیابان ها سرازیر شده و دست به اعتراض زده اند. به گزارش رسانه های هند، این گروه با راهپیمایی به سوی ایستگاه قطار مرکزی این شهر خواهان بازگشت به خانه های خود در روستاهای مختلف شدند.

در ایالت های تامیل نادو و راجستان نیز هزاران کارگر با عدم توجه به ممنوعیت رفت و آمد، با حضور در خیابان ها و جاده ها تصمیم گرفتند مسیرهای چند صد کیلومتری به سوی خانه های خود را با دوچرخه یا با پای پیاده طی کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز هفته گذشته از بازگشت معترضان لبنانی به خیابان با وجود قرنطینه خبر داد و اضافه کرد که معترضان در میدان نور، که مرکز اعتراضات ماه های گذشته لبنان بوده است، تجمع کردند.

همچنین در آلمان و بلژیک صدها نفر از معترض به مقررات منع رفت وامد به خیابان ها آمده و علیه وضع موجود راهپیمایی کردند.

با این حال دولت و مردم انگلیس اگر در هر زمینه ای اختلاف نظر داشته باشند، به نظر می رسد که دست کم در این مورد با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

برخی منتقدان در این کشور دولت را به چالش کشیده اند که چرا محدودیت ها را زودتر به اجرا نگذاشته تا تعداد کمتری جان خود را از دست بدهند.

اگر هم کسی درباره عبور از شرایط قرنطینه پرس و جو شود، به اتهام خیانت به تلاش های ملی برای مقابله با کرونا مورد مذمت افکار عمومی قرار می گیرد.

دولت انگلیس پنجشنبه گذشته مقررات منع رفت و آمد را برای مهار شیوع ویروس کرونا به مدت 3 هفته دیگر تمدید کرد. وزیر امور خارجه انگلیس که در غیاب نخست وزیر امور دولت را هدایت می کند، اظهار داشت تا زمانی که فرایند نزولی آمار مرگ و میر بر اثر کرونا پایدار نشود، اوضاع تغییری نخواهد کرد.

آمار جان باختگان مبتلا به کرونا در انگلیس روز شنبه 30 فروردین از مرز 15 هزار نفر تجاوز کرد. کارشناسان پیش بینی می کنند که دست کم 40 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29348

به "خبرنگاران بیشتر انگلیسی ها میلی به رفع شرایط قرنطینه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشتر انگلیسی ها میلی به رفع شرایط قرنطینه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید