خبرنگاران اولین کاهش فراوری ناخالص داخلی کره جنوبی بعد از 22 سال

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- گزارش ها حاکی است، اقتصاد کره جنوبی به دلیل کسادی مصرف در اثر همه گیری جهانی ویروس کرونا، اولین کاهش فراوری ناخالص داخلی خود طی 22 سال گذشته را تجربه کرد.

خبرنگاران اولین کاهش فراوری ناخالص داخلی کره جنوبی بعد از 22 سال

به گزارش خبرنگاران از هرالد کوریا، داده های اولیه بانک مرکزی کره جنوبی که امروز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد فراوری ناخالص داخلی واقعی این کشور در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن یک درصد کاهش داشته است. آخرین باری که این رقم منفی شد در سال 1998 و در پی بحران ارزی در آسیا بود.

در سال 2019، فراوری ناخالص داخلی کره جنوبی حدود 1.65 تریلیون دلار آمریکا بود. در حالی که این رقم در سال 2018 میلادی 1.620 تریلیون دلار بوده است.

نظر سنجی گروه گالوپ کره جنوبی در هفته گذشته نشان داد که نرخ محبوبیت مون جائه این رئیس جمهوری این کشور به رقم بی سابقه 37 درصد تنزل پیدا نموده است.

اقدامات مالی مون به عنوان دلیل اصلی کاهش نرخ محبوبیت او ذکر می گردد.

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه پایانی سال 2020 میلادی و با تکیه بر حفظ رونق صادرات خود، پیروز شد تا رشدی حدود 0.9 درصدی را تجربه کند. در این صورت اقتصاد این کشور در مقایسه با کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه مالی، آسیب کمتری را از شیوع ویروس کرونا متحمل خواهد شد.

دولت کره جنوبی صرف غذا در رستوران ها بعد از ساعت 9 شب و نیز گردهمایی های پنج نفر به بالا را ممنوع اعلام نموده است. اما برخی کسب و کارها ناراضی هستند و می گویند که این موارد و سایر ممنوعیت ها سبب رکود مالی شده است.

گزارش ها حاکی است، تعداد عفونت های روزانه ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی برای اولین بار طی 10 روز گذشته امروز چهارشنبه به 516 مورد افزایش یافته است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی تا کنون به 76 هزار و 429 تن و شمار جان باختگان هم به رقم یک هزار و 378 تن رسیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49892

به "خبرنگاران اولین کاهش فراوری ناخالص داخلی کره جنوبی بعد از 22 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین کاهش فراوری ناخالص داخلی کره جنوبی بعد از 22 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید