حضور بیش از 1300 نفر در دوره های آموزشی صنایع دستی اردبیل در سال 97

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شرکت بیش از 1300 نفر در دوره های آموزش صنایع دستی این اداره کل در سال گذشته اطلاع داد.

حضور بیش از 1300 نفر در دوره های آموزشی صنایع دستی اردبیل در سال 97

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در نشست با فعالان صنایع دستی گفت: معاونت صنایع دستی در سال 97 در راستای به روز کردن آموزش صنعتگران در دوره های مقدماتی و پیشرفته برای بیش از هزار و 300 نفر دوره آموزشی برگزار کند.

او اضافه نمود: در سال گذشته حدود 2 هزار پروانه جدید و تمدید پروانه فراوری انفرادی صنایع دستی در سطح استان انجام گرفته است که از این تعداد 819 فقره صدور پروانه اولیه فعالیت بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه نمود: در سال 97 این معاونت توانست مجوز 18 مورد پروانه کارگاهی را برای صنعت گران صادر کند که از این تعداد 15 مورد مربوط به تمدید و 3 مورد هم صدور مجوز اولیه است.

فلاحی ادامه داد: در سال 97 در حوزه صنایع دستی برای 512 نفر اشتغال ایجاد شده است که 198 نفر با 23 هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، 279 نفر با 28 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه روستایی و 35 نفر با 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و فراگیر اشتغال ایجاد شده است.

او اضافه نمود: در طول سال 97 معاونت صنایع دستی توانست با ایجاد بازارچه های فروش برای صنعت گران در تمامی شهرستانها یاری شایانی به این قشر کند و حضور در نمایشگاه های دیگر استانها و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی فلز، قلمزنی-حکاکی روی چرم-فراوریات چرم دست دوز هنرآموزان مرکز آموزش شهرستان اردبیل فضای خوبی برای فعالیت در این بخش ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی تهران نیز توانستیم در میانگین فروش در رتبه دوم قرار بگیریم و همچنین در صادرات صنایع دستی در سال 97 بیش از 400 هزار دلار فروش داشتیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12448

به "حضور بیش از 1300 نفر در دوره های آموزشی صنایع دستی اردبیل در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بیش از 1300 نفر در دوره های آموزشی صنایع دستی اردبیل در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید