حذف اپلیکیشن محبوب هواداران ترامپ از فروشگاه گوگل

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوگل اپلیکیشن Parler را در پی مورد استفاده قرار دریافت این سرویس شبکه اجتماعی برای سازماندهی آشوبهای هفته گذشته در واشنگتن، از فروشگاه برنامه خود حذف کرد و اپل تهدید کرد اقدام مشابهی را انجام خواهد داد.

حذف اپلیکیشن محبوب هواداران ترامپ از فروشگاه گوگل

سخنگوی گوگل در بیانیه ای بیان کرد ما از ادامه ارسال پستها در اپلیکیشن Parler برای برانگیختن خشونت در آمریکا آگاه هستیم. می دانیم که می تواند بحث منطقی درباره سیاستهای محتوا وجود داشته باشد و حذف تمامی محتوای خشن برای اپلیکیشنها سخت باشد اما برای ما توزیع یک اپلیکیشن به وسیله فروشگاه Google Play مستلزم این است که اپلیکیشن نظارتی قوی روی محتوا پیاده کند.

گوگل بیان کرد Parler تا زمانی که به مسئله تهدید فوری و ادامه دار متوجه امنیت عمومی رسیدگی نکند، معلق خواهد ماند. این شرکت ماهها به Parler نسبت به سیاستهای مذکور هشدار داده بود.

شرکت اپل هم در نامه ای به طراحان Parler بیان کرد اگر طرحی درباره اداره بیشتر این سرویس دریافت نکند، ظرف مدت 24 ساعت این اپلیکیشن را از فروشگاه برنامه خود حذف خواهد نمود.

اپلیکیشن Parler در صفحه اپل استور، خود را یک شبکه اجتماعی بی طرف با آزادی بیان توصیف نموده که به حمایت از حقوق کاربر متمرکز است. این سرویس شبکه اجتماعی در پی اعمال محدودیتهایی توسط فیس بوک و توییتر برای مقابله با انتشار محتوای خشونت آمیز، نزد افراد افراطی محبوبیت پیدا نموده است. طبق آمار اپتوپیا، سرویس Parler طی 90 روز گذشته در میان اپلیکیشنهای رایگان فروشگاه اپ استور اپل در رتبه 18 نهاده شده است.

گوگل بیان کرد اپلیکیشن Parler از گوشی کاربرانی که پیش از این آن را نصب نموده اند، حذف نخواهد شد. تعلیق این برنامه دسترس پذیر بودن Parler در سایر فروشگاههای برنامه اندرویدی را محدود نخواهد نمود. این غول اینترنتی به محتوایی اشاره نمود که شامل تهدیدهایی علیه مقامات منتخب و طرحهایی برای سازماندهی راهپیمایی افراد مسلح در آمریکا بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در نامه اش به Parler بیان کرد این سرویس برای برنامه ریزی، هماهنگی و تسهیل فعالیتهای غیرقانونی در واشنگتن دی سی در روز ششم ژانویه مورد استفاده نهاده شد که به حوادث بی شمار از جمله مرگ چند نفر، مصدومیتهای متعدد و تخریب اموال منجر شد.،ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49444

به "حذف اپلیکیشن محبوب هواداران ترامپ از فروشگاه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف اپلیکیشن محبوب هواداران ترامپ از فروشگاه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید