جشنواره توانمندی عشایر مشگین شهر برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از برگزاری جشنواره توانمندی عشایر این شهرستان در روزهای 20 و 21 تیرماه اطلاع داد.

جشنواره توانمندی عشایر مشگین شهر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی با اعلام این خبر توضیح داد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی های عشایر شهرستان مشگین شهر و همچنین عشایر سایر استان ها در منطقه وله زیر مشگین شهر برگزار می گردد.

او با اشاره به اینکه 80 درصد از ییلاقات دامنه سبلان در شهرستان مشگین شهر واقع شده است، اضافه نمود: به طور میانگین سالانه 28 هزار نفر از عشایر در ییلاقات اتراق می نمایند و عشایر یکی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری این شهرستان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر افزود: در این جشنواره در نظر داریم، آیین ها، رسوم، صنایع دستی و تولیدات عشایر به صورت گسترده معرفی شده و ورک شاپ هایی نیز دایر گردد.

به گفته ایمانی در این رویداد همچنین معرفی لباس سنتی عشایر آذربایجان مورد تاکید است و گوشه ای از توانمندی روستاها نیز به نمایش درخواهد آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9438

به "جشنواره توانمندی عشایر مشگین شهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره توانمندی عشایر مشگین شهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید