جزئیات پرداخت وام 4 درصدی به 4 میلیون خانوار با نرخ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: رییس کل بانک مرکزی از پرداخت حدود 6000 میلیارد تومان وام به 4 میلیون خانوار با نرخ 4 درصد اطلاع داد و گفت: مقرر شد تا به 4 میلیون خانواری که کسب و کارشان آسیب دیده بین یک تا دومیلیون وام ارائه گردد.

جزئیات پرداخت وام 4 درصدی به 4 میلیون خانوار با نرخ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، عبد الناصر همتی خاطرنشان کرد : در جلسه ستاد مالی دولت تصمیم گرفته شد تا کسب و کارهایی که در این مدت بخاطر کرونا دچار آسیب شده اند و چک های آن ها برگشت خورده است مورد حمایت قرار بگیرند.

رییس کل بانک مرکزی درباره این حمایت ها گفت: ما به رابطه حقوقی کسی که چک کشیده و کسی که باید دریافت کند کاری نداریم و آن سر جای خودش باقی است. اما طبق قانون بانک ها ضوابطی داشتند و فردی که چکش برگشت میخورد را محروم می کردند اما در این جلسه تصمیم گرفته شده تا از یکم اسفند ماه امسال تا انتها اردیبشهت ماه سال 99 اگر چک کسی برگشت بخورد بخاطر برگشت چک از خدمات بانکی محروم نمی گردد و می تواند بقیه خدمات بانکی را دریافت کند.

وی ادامه داد: همچین اگر چک کسی 15 یا 29 اردیبهشت ماه هم برگشت بخورد می تواند خدمات بانکی را در این مدت دریافت کند و تا 3 ماه هم فرصت دارد تا برای برطرف اثرچک اقدام کند.

همتی در ادامه گفت : در جلسه ستاد مالی دولت قرار شد سازمان تامین اجتماعی به مشاغلی که آسیب دیده اند درباره سهم کارفرما 3 ماه مهلت بدهد و برای این که مسئله ای پیش نیاید قرار شد سیستم بانکی به تامین اجتماعی یاری کند.

رییس کل بانک مرکزی اضافه نمود : در جلسه ستاد مالی دولت مقرر شد تا 4 میلیون خانواری که کسب و کار آن ها آسیب دیده است بین یک تا دومیلیون وام در اختیار آنها قرار داده گردد و اقساط آن ها نیز از مبلغ یارانه آنها برداشت می گردد و نیازی نیست قرارداد وام با سیستم بانکی انعقاد نمایند و بانک ها هم تعهد نموده اند که با نرخ 12 درصد حساب نمایند که البته 8 درصد آن ها را دولت پرداخت می نماید و در مجموع به طور میانگین حدود 6000 میلیارد تومان 4 میلیون خانوار وام دریافت خواهند کرد که با نرخ 4 درصد خواهد بود.

همتی گفت : همچنین در مورد امهال مالیات مشاغل هم تصمیماتی گرفته شد و قرار شد 3 ماه وزارت اقتصاد به سازمان مالیاتی مهلت بدهد تا مسئله ای که برای کسب و کارها شکل نگیرد و خیلی فشار برای آن ها ایجاد نگردد.

سقف برداشت پول 500 هزار تومان است

رییس کل بانک مرکزی درباره سقف جابجایی پول، گفت: تمام کوشش ما این است که مردم کمتر به شعب مراجعه نموده و کمتر از اسکناس استفاده نمایند.

همتی اضافه نمود: علت اینکه سقف برداشت خودپردازها را به 500 هزار تومان افزایش دادیم برای این بود که مردم به شعب مراجعه ننمایند.

وی اضافه نمود: شنیدم که یک یا دو بانک، سقف برداشت را کاهش داده اند که اقدام شخصی آنها بوده و از نظر ما سقف 500 هزار تومان همچنان پابرجاست

همتی ادامه داد: افزایش مبلغ کارت به کارت از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان نیز همچنان پابرجاست، اگر بانکی سقف کارت به کارت را کاهش داده باشد، اقدام اشتباهی نموده و باید اصلاح کند.

افزایش سقف کارت هدیه به 2 میلیون تومان

رییس کل بانک مرکزی گفت: همچنین اقدام دیگر برای کاهش استفاده مردم از پول نقد و اسکناس، بالا بردن سقف کارت هدیه است.

همتی اضافه نمود: قبلا سقف کارت هدیه 500 هزار تومان بود که از دیروز به 2 میلیون تومان افزایش یافت.

وی درباره ساعت کار بانک ها نیز گفت: طبق روال سال های گذشته، برای هم ایام حتی روزهای تعطیل نیز بانک ها کشیک داشته و به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

رییس کل بانک مرکزی اضافه نمود: کارکنان سیستم بانکی در شرایط سختی هستند، بعضی فوت نموده و بعضی به قرنطینه رفته اند، بنابراین اگر مردم کار ضروری ندارند به شعب مراجعه ننمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25418

به "جزئیات پرداخت وام 4 درصدی به 4 میلیون خانوار با نرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پرداخت وام 4 درصدی به 4 میلیون خانوار با نرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید