توسعه تشکل های کرمانشاه امری لازم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توسعه تشکل های صنایع دستی برای رونق بخشی به فعالیت صنعتگران و معیشت هنرمندان را ضروری دانست.

توسعه تشکل های کرمانشاه امری لازم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، پروانه حیدری معاون صنایع دستی این اداره کل، امروز پنجشنبه 24 مرداد در نشست تخصصی صنعتگران صنایع دستی استان که در سرسرای اجتماعات این اداره کل برگزار گردید، گفت: در زمینه ارائه تسهیلات از طرح های با توجیه مالی حمایت می کنیم و از ایده های جدید در صنایع دستی استقبال می کنیم.

او ادامه داد: در دو سال گذشته دو تشکل از صنعتگران تشکیل شده است که می تواند به پیشبرد اهداف توسعه صنایع دستی و رسیدگی مسائل هنرمندان یاری کند.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه تبلیغات و استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط هنرمندان را یک ضرورت دانست که باید به آن توجه ویژه گردد.

حیدری در ادامه تاکید نمود: اتاق بازرگانی یک ظرفیت برای صنعتگران است که می تواند به دستیابی به بازارهای خارج از کشور یاری کند.

او اظهار کرد: به صورت انفرادی کاری از پیش نمیرود که باید تشکلها و تعاونی ها توسعه یابند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی می تواند ملاکی برای رونق فراوری و اقتصاد مقاومتی باشد، بیان داشت: برای برپایی یک نمایشگاه در ایام محرم و اربعین در کربلا در حال رایزنی هستیم.

حیدری در پایان سخنان خود گفت: در زمینه مواد اولیه با همفکری صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی امیدواریم به نتیجه ای مناسب و راهکاری اصلی برسیم.

فیروز ناصری رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: تعاونی های تهیه مواد اولیه صنایع دستی باید تشکیل گردد.

او گفت: نظرات و پیشنهادهای صنعتگران مستند و تخصصی است و باید ضعف ها و نقاط قوت را مطرح نمایند.

ناصری معتقد است از گذشته همواره چشم امید ما به بخش حاکمیتی بوده است اما الان به سمتی میرویم که بخش دولتی تسهیلگر و حامی است.

این صنعتگر پیشکسوت با بیان اینکه ما باید با خودباوری به دنبال تحول باشیم، گفت: نواقص را باید برطرف کنیم و به صندلیی برسیم که محصولات ما در بازار صندلی خاص خود را داشته باشند.

ناصری اعلام کرد: تشکیل تعاونی های توزیع برای تهیه مواد اولیه برای کاهش قیمت تمام شده باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بسته بندی یک اصل برای فروش است و باید به آن توجه ویژه گردد که باید کیفیت و بهبود فراوریات با استفاده از مواد اولیه مناسب مورد توجه صنعتگران قرار گیرد.

توجه به هنرهای کاربردی، رمز پیروزیت در فراوریات صنایع دستی

محمد ثمری عضو مجمع صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دغدغه همه این شده است که با فراوریات ارزان و بازاری به درآمد برسیم و آن طرف قضیه را نمی بینیم.

وی با طرح این سوال که چرا ما باید همواره به دنبال یک نگاه حمایتی هستیم؟ اضافه کرد: وقتی چشم ما به دست حمایتی دولت است نمی توانیم برویم کار کنیم و پول در بیاوریم.

ثمری یادآور شد: اگر میخواهیم در بخش صنایع دستی پیروز باشیم باید به هنرهای کاربردی توجه کنیم و باید تکنیک های خلاقیت را باید برای کاربردی کردن فراوریات صنایع دستی به درستی شناخت و به کار برد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11531

به "توسعه تشکل های کرمانشاه امری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تشکل های کرمانشاه امری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید