توسعه بوم گردی در قزوین در اولویت قرار گیرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، روز دوشنبه در جلسه ای با حضور سید محسن دلبری مدیرکل امور استانها و حاجی شیزری مدیر کل توسعه منابع انسانی و رفاه سازمان میراث فرهنگی کشور، معاونین و جمعی از کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین علیرضا خزائلی به عنوان سرپرست این سازمان معرفی گردید.

توسعه بوم گردی در قزوین در اولویت قرار گیرد

سید محسن دلبری مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه با اشاره به موقعیت استان قزوین گفت: قزوین با سابقه تمدنی و فرهنگی درخشان، موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیم یکی از مراکز مهم گردشگری کشور است و با توجه به دوره های مختلف تاریخی و تختگاهی در دوره صفوی، آثار فراوانی دارد که با معرفی شایسته می تواند از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی در جهت توسعه و رونق گردشگری استفاده کند.

مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشوراظهارداشت: قزوین از پتانسیل های متعددی برخوردار است و سرپرست جدید باید با توجه به رویکرد سازمان اولویت هایی را تعریف کند و نگاه ویژه ای به همکاران و ظرفیت های درون سازمانی و ارتقاء توان آنها و حفظ و احیای آثار تاریخی به عنوان رسالت مهم سازمانی داشته باشد.

وی بیان نمود: همچنین برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصاد این بخش، حمایت از برنامه های استارت آپ ها و توسعه بوم گردی در استان، ترویج و توسعه صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی، رعایت دقیق قانون و مقررات در پروژه ها و مناقصه ها باید در دستور کار مدیریت جدید باشد.

دلبری ضمن تقدیر از خدمات محمدعلی حضرتی مدیرکل سابق اضافه نمود: استان قزوین در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار توانمند عمل نموده و از استان های پیروز کشور به شمار می رود که جا دارد از خدمات ارزنده و کوشش مدیرکل سابق در راستای پیشبرد اهداف سازمان تشکر کرد.

در این جلسه علیرضا خزائلی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به خدمات ارزنده محمدعلی حضرتی مدیرکل سابق این اداره کل گفت: جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند و همه ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون این بزرگان هستیم.

خزائلی پاسداشت و حفظ سرمایه انسانی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی را مهمترین رسالت خود در این سازمان دانست و گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین است که امیدواریم بتوانیم در چهارچوب ضوابط قانونی برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند و ارتقاء آن گام موثری برداریم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در مورد طرح خیابان بلاغی و شهید انصاری شرقی یادآورشد: در رابطه با اجرای پروژه خیابان شهید انصاری شرقی و طرح ساماندهی محله بلاغی وظیفه اصلی و سازمانی اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت صیانت از باغستان سنتی قزوین به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی اضافه نمود: مجموعه باغستان سنتی قزوین اثری ثبت شده در فهرست میراث ملی است و برای تدوین ضوابط این مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی در کنار همکاران و متخصصان سازمان میراث فرهنگی نهایت کوشش خود را به کار خواهیم گرفت.

خزائلی در مورد پروژه پل امام رضا(ع) نیز توضیح داد: وضعیت فعلی اتصال پروژه پل امام رضا به پل ابوترابی غیر ممکن است و با توجه به دستور شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر توقف و آنالیز این پروژه و در حوزه وظیفه دستگاهی چنین اجازه ای داده نخوهد شد تا موضوع توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی گردد.

وی گفت: با توجه به تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر خدمت به مردم، همکاری و تعامل با دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی و عمومی، جذب منابع، اعتبار و تسهیلات، راه اندازی مجموعه های اقامتی، توسعه بوم گردی، برندسازی در حوزه صنایع دستی، در اولویت برنامه ها خواهد بود و امیدوارم همراه و همگام با مجموعه همکاران میراث فرهنگی استان، بتوانیم برای توسعه و رونق هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام های موثری را به انجام برسانیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3981

به "توسعه بوم گردی در قزوین در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بوم گردی در قزوین در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید