بوتاکس برای همه مجاز نیست ، چه کسانی نمی توانند بوتاکس نمایند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استفاده از بوتاکس محدودیت سنی ندارد، اما از آنجا که بوتاکس یک سم است و عضلات را فلج می نماید همه افراد مجاز نیستند بوتاکس نمایند و تشخیص آن برعهده پزشک متخصص است.

بوتاکس برای همه مجاز نیست ، چه کسانی نمی توانند بوتاکس نمایند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، برای استفاده از بوتاکس محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای بعضی افراد مثل زنان باردار، مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، افرادی که داروهای خاص استفاده می نمایند و... منع بوتاکس وجود دارد. این ممنوعیت ها را پزشک متخصص تشخیص می دهد.

امینی آمالی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که بوتاکس در ابتدا برای جنبه های درمانی وارد شد، گفت: بعد از این که تعیین شد علاوه بر جنبه های درمانی، بوتاکس در زیبایی نیز تاثیر می گذارد، استفاده از بوتاکس برای زیبایی نیز رواج یافت.

  • نکته بهداشتی: مصارف بوتاکس

این متخصص گوش و حلق و بینی به کاربردهای درمانی بوتاکس اشاره نمود و اضافه کرد: اسپاسم های حنجره، اسپاسم های عضلات و بسیاری از سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس درمان می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بوتاکس اثر موقت روی انتقال جریان عصبی در ناحیه ای دارد که عضله را فلج می نماید، بعد از 4 تا 6 ماه این تاثیر از بین می رود و فرد می تواند مجدد از بوتاکس استفاده کند.

آمالی یکی از مزیت های بوتاکس را اصلاح بعضی رفتارهای فرد مطرح نمود و گفت: با انجام بوتاکس، یک سری از رفتارهای فرد مثل اخم کردن فراموش می گردد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که چه کسانی مجاز به استفاده از بوتاکس هستند، اظهار کرد: بوتاکس یک سم است که عضلات را فلج می نماید برای همین ضروری است افراد مجاز به این کار توسط پزشک متخصص شناسایی شوند و این گونه نیست که هر کسی بخواهد بوتاکس انجام دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18810

به "بوتاکس برای همه مجاز نیست ، چه کسانی نمی توانند بوتاکس نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتاکس برای همه مجاز نیست ، چه کسانی نمی توانند بوتاکس نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید