به گفته ایلان ماسک، دسترسی تمام خودروهای برقی به شبکه سوپرشارژر تسلا آزاد می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در حال حاضر هزینه استفاده از شبکه سوپرشارژر در کشوری همچون استرالیا برابر با 0.52 دلار استرالیا به ازای هر کیلووات ساعت (kWh) است.

به گفته ایلان ماسک، دسترسی تمام خودروهای برقی به شبکه سوپرشارژر تسلا آزاد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود در رابطه با شبکه شارژ سریع این شرکت موسوم به سوپرشارژر مدعی آن شده که دیگر شرکت های فراوری نماینده خودروهای برقی امکان دسترسی به این شبکه شارژ را خواهند داشت.

پیش از این تنها مالکان محصولات شرکت تسلا امکان استفاده از این شبکه شارژ سریع را داشتند. البته در این میان شرکت ها بر سر تقسیم هزینه ها نیز باید مشارکت نمایند.

این ماجرا از آن جا آغاز شد که مارکز براونلی یوتیوبر مشهور حوزه فن آوری به وسیله توییر سوال زیر بیان کرد:

یک مسئله جدی که وجود دارد این است که چرا سازندگان دیگر خودروهای برقی امکان استفاده از سوپرشارژر شرکت تسلا را ندارند؟ عدم تطابق این شبکه شارژ با باقی محصولات؟ هزینه های پنهان؟ غرور؟ قطعا دلیل و جواب قانع نماینده ای برای این سوال وجود دارد.

ماسک نیز در پاسخ این جواب را داد:

در حال حاضر امکان دسترسی دیگر خودروهای برقی به سوپرشارژر وجود دارد اما درصد آن بسیار کم است.

با این وجود ماسک جزئیاتی از خودروهایی که امکان دسترسی به این شبکه شارژ سریع دارند را نداده است.

در حال حاضر تسلا دارای بیش از 2000 صندلی شارژ سریع در سرتاسر دنیا است و در حدود 20 هزار کابل شارژ سوپرشارژر در این صندلی ها وجود دارد. این شبکه شارژ قادر به شارژ باتری از 0 تا 80 درصد ظرفیت در مدت زمان تنها 40 دقیقه است.

بیشتر این شبکه شارژها با نرخ 120 کیلووات ساعتی باتری خودروهای برقی را شارژ می نمایند اما در بروز رسانی جدید موسوم به V3 قدرت شارژرها تا 250 کیلووات ساعت افزایش پیدا می نماید.

سوپرشارژرها دارای خروجی CCS هستند که در معدود خودروهایی از آن استفاده می گردد. به طور مثال جگوار I-Pace از این خروجی پشتیبانی می نماید اما خودروی برقی پر فروشی همچون نیسان لیف از خروجی ChaDeMo بهره می برد.

در حال حاضر هزینه استفاده از شبکه سوپرشارژر در کشوری همچون استرالیا برابر با 0.52 دلار استرالیا به ازای هر کیلووات ساعت (kWh) است. دیگر ارائه نمایندگان شارژ سریع همانند Chargefox به طور معمول در حدود 0.40 دلار به ازای هر کیلووات ساعت شارژ دریافت می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47759

به "به گفته ایلان ماسک، دسترسی تمام خودروهای برقی به شبکه سوپرشارژر تسلا آزاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گفته ایلان ماسک، دسترسی تمام خودروهای برقی به شبکه سوپرشارژر تسلا آزاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید