بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ 10 فیلم برتر بر اساس رتبه IMDB

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران | سرویس فرهنگ و هنر - ناتالی پورتمن بازیگر جوان، اما با تجربه ای است. او از دوازده سالگی وارد سینما شد و به مدد نبوغ و استعداد ذاتی اش و البته کارگردان های خوبی که سر راهش قرار گرفتند، به سرعت رشد کرد و به اوج رسید تا جاییکه در سال 2008 جوان ترین عضو هیأت داوران جشنواره فیلم کن بود. یک جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب و دو نامزدی در هر دو آموزشگاه بخشی از افتخارات سینمایی او است.

بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ 10 فیلم برتر بر اساس رتبه IMDB

بیوگرافی ناتالی پورتمن

نِتالی هِرشلاگ (Neta-Lee Hershlag) با نام هنری ناتالی پورتمن متولد 9 ژوئن 1981 در اورشلیم است. اولین حضور سینمایی ناتالی در 1994 رخ داد و تبدیل به یکی از آثار ماندگار سینما و یکی از بهترین فیلم های او شد. او در حالی که تنها سیزده سال داشت، در مقابل بازیگر شهیر فرانسوی ژان رنو در فیلم تحسین شده لئون ظاهر شد و نبوغ هنری اش را به نمایش گذاشت. یک سال بعد در تریلر جنایی مایکل مان مخمصه در کنار دو اسطوره فعلی سینما آل پاچینو و رابرت دنیرو یکی دیگر از بهترین فیلم های کارنامه اش به ثبت رسید. او در مخمصه به عنوان دخترخوانده آل پاچینو ایفای نقش کرد.

حضور او در درامای هرجا جز اینجا در سال 1999، اولین نامزدی جایزه گلدن گلوب را در نقش مکمل برایش به ارمغان آورد، اما با همه اینها، شهرت او در جامعه جهانی بواسطه تریلوژی جنگ ستارگان است. سال 2004 برای اولین بار نامزد اسکار نقش مکمل و برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم نزدیکتر شد.

اما اوج درخشش ناتالی پورتمن در تریلر تحسین شده قوی سیاه بود. فیلمی که علاوه بر اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جوایز بفتا و گلدن گلوب را هم برایش به همراه داشت. درامای جکی در سال 2016 بار دیگر او را نامزد دریافت سه جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا کرد. با همه این افتخارات در عرصه بازیگری، ناتالی گاهی به عنوان تهیه نماینده و کارگردان هم قد علم می نماید تا بخشی از استعدادش را در جای دیگری خرج کند.

بهترین فیلم های ناتالی پورتمن از دیدگاه مخاطبان IMDB

پورتمن تا به حال در بیش از چهل فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته که از آن میان به برررسی اجمالی ده اثر برتر او از نگاه مخاطبان خواهیم پرداخت.

10. وکس لوکس (2018 Vox Lux)

  • 6.0/10 IMDB
  • کارگردان: بردی کوربت

دومین ساخته بلند کارگردان جوان آمریکایی یک درام موسیقیایی متفاوت است که ناتالی پورتمنِ با استعداد، با عملکرد خوب خود بار دیگر منتقدان را به تحسین وا داشت. کلیت فیلم تلنگری بر سلیقه هنری عوام پسند است. ناتالی در این فیلم که با اجرای جوانی یک خواننده بازمانده از کشتار که از دل یک حادثه به شهرت و محبوبیت رسیده، نقش زیادی در جذب هفتاد درصدی آرای مثبت منتقدان فیلم داشت. یکی از این منتقدان معتقد بود: شما باید کاملا آماده باشید که توسط اجرا و عملکرد ناتالی پورتمن در قالب شخصیت سلست در فیلم وکس لوکس، شگفت زده شوید.

9. دختر دیگر بولین (The Other Boleyn Girl 2008)

  • 6.7/10 IMDB
  • کارگردان:جاستین چادویک

این درامای تاریخی بر پایه بیوگرافی، بر اساس کتابی به همین نام اثر فیلیپا گریگوری ساخته شده است. ماجرای داستان مربوط به زمان پادشاهی هنری هشتم بر انگلستان است. زمانیکه حکومت احتیاج به ولیعهد دارد و خاندان های معروف انگلستان کوشش می نمایند دختران خود را وارد دربار نمایند، ناتالی پورتمن هم در نقش یکی از این دختران آن بولین در فیلم حضور دارد. شخصیتی تاریخی که دخترش الیزابت اول یکی از مقتدرترین پادشاهی های بریتانیا را داشت. ماجرای فیلم، ماجرایی به ظاهر ساده و عاشقانه است که یکی از حوادث مهم تاریخ انگلستان را رقم زد. حادثه ای که به استقلال دربار انگلستان از کلیسای واتیکان منجر شد.

8. جکی (Jackie 2016)

  • 6.7/10 IMDB
  • کارگردان: پابلو لارائین

زندگی پر تلاطم ژاکلین کندی بانوی اول سابق آمریکا دستمایه این درام تاریخی زیبا شده است. ژاکلین نقش زیادی در تاریخ سیاسی آمریکا داشت، اما پرداختن به زندگی شخصی و مسائلی که پس از ترور همسرش پیش آمد، داستان فیلم را پیش می برد. ناتالی پورتمن در اجرای شخصیتی با اندوه فراوان، اما قوی و با اقتدار یکی از بهترین و به یادماندنی ترین نقش آفرینی های عمرش را بر قاب نقره ای ثبت کرد. نقشی که او را شایسته کاندیداتوری در سه جشنواره مهم اسکار، گلدن گلوب و بفتا کرد.

7. نابودی (Annihilation 2018)

  • 6.9/10 IMDB
  • کارگردان: الکس گارلند

این فیلم که گویی ترکیبی از چند ژانر علمی تخیلی، ماجراجویانه، اکشن و وحشت است به روایت یک فانتزی علمی و پیامدهایش می پردازد. فاجعه ای زیست محیطی که جان همگان را تهدید می نماید و کوششی که نسل بشر همواره برای بقا داشته است. فیلم به شدت غافلگیر نماینده، شگفت انگیز، جسورانه و البته ترسناک است. ناتالی پورتمن زیست شناسی است که با گروه زنانه اش، نمایش جذاب این ماموریت علمی خطرناک را بر عهده دارند. این فیلم که اقتباسی از کتابی به همین نام اثر تحسین شده جف واندرمر است، توانست بیش از هشتاد درصد آرای مثبت منتقدان را جلب کند و به یکی از بهترین آثار ژانر علمی تخیلی و البته یکی از بهترین فیلم های ناتالی پورتمن در سالهای اخیر تبدیل گردد.

6. اشباح گویا (2006 Goyas Ghosts)

  • 6.9/10 IMDB
  • کارگردان: میلوش فورمن

درامای تاریخی جذاب فورمن که بر مبنای بیوگرافی ساخته شده، سال های پایانی سده هجدهم را در اسپانیا به تصویر می کشد. شاهکار رنگین و خوش ساختی که کمتر دیده و پرداخته شده است. اوج قدرت کلیسا و برپایی دادگاه های تفتیش عقاید و فرانسیس گویا نقاش مشهور و چیره دست اسپانیایی که با رنگ و قلم مویش راوی همه این ماجرا های تاریخی دراماتیک است. از بازی بی نظیر و شگفت انگیز خاویر باردم که بگذریم، ناتالی پورتمن را در دو بازه زمانی با اختلاف پانزده سال می بینیم و یک نقش کوچک مکمل در انتهای ماجرا… در واقع او ایفاگر دو کاراکتر در سه حالت متفاوت است که به خوبی و زیبایی هم از پسش برآمده، نگاه آرام و معصوم اولیه و پریشان حالی جنون آمیز انتهای کار به قدری برای مخاطب باورپذیر جلوه می نماید که گویی همه تاثیر سکانس پایانی سوای موسیقی، در همین اجرای بی نقص نهفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای رابرت دنیرو بر اساس دیدگاه مخاطبان IMDB

5. برادران (Brothers 2009)

  • 7.1/10 IMDB
  • کارگردان: جیم شریدان

برادران یک رمنس اکشن دراماتیک با درون مایه جنگ و بحران های پیرامون آن است. بحران هایی که که گمان می کنی پایانی بر آن متصور نیست و پس لرزه هایش همه چیز را نابود می نماید، حتی بنیان قوی خانواده را ! این اثر که بازسازی فیلمی دانمارکی به همین نام است، ماجرای مردی است که از خانواده دوست داشتنی اش دل کنده و به جنگ افغانستان می رود، اما بازگشت او بازگشتی قهرمانانه نیست. آسیب های روحی و روانی، تزلزل بنیان خانواده، درد، تنهایی، و هزاران آسیب دیگری که ارمغان نبرد هایی این چنین است. کنار بازی زیبا و تاثیرگذار توبی مگوایر، ناتالی پورتمن در نقش همسر این سرباز و مادر دو کودک بازی قابل قبول و باور پذیری ارائه می نماید. باوری که باید بین عشق و دوست داشتن در رفت و آمد باشد و درک گردد.

4. نزدیکتر (Closer 2004)

  • 7.3/10 IMDB
  • کارگردان: مایک نیکولز

این درام رمانتیک که اقتباسی از نمایشنامه پاتریک ماربر است، یک فیلمنامه کاملا ساده و البته صریح و جسور، ولی فاقد هرگونه بحث سینمایی را با خود یدک می کشد، اما یک وزنه سنگین دارد و آن هم بازیگران حرفه ایش هستند. ماجرای شخصیت محوری را پیرامون مفهوم عشق و تعهد، آن هم با ریتم کند شاهد هستیم که تیم هنرپیشه هایش با توجه به روایت کم رنگ داستانی، در پردازش شخصیت هایی که در تاریک روشن روابطشان گیر نموده اند، بسیار خوب عمل کردند و همین امر منتقدان را به تحسین واداشت. دو نقش مکمل فیلم پیروز به دریافت جوایز بسیاری از جشنواره های معتبر شدند که ناتالی پورتمن یکی از آن ها بود. او برای ایفای این نقش برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و نامزد اسکار و بفتای بهترین نقش مکمل زن شد.

3. قوی سیاه (Black Swan 2010)

  • 8.0/10 IMDB
  • کارگردان: دارن آرونوفسکی

شاهکار تحسین شده آرنوفسکی یک تریلر روانکاوانه عمیق و زیبا و خوش ساخت و با شکوه است که تا مدت ها ذهن مخاطب را درگیر مفاهیم پیچیده اش می نماید. ملودرامی تراژیک که نامزد جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز هم بود، روایت داستانی ساده در قالب شخصیت پیچیده و وسواسی است که ناتالی در بالاترین سطح ممکن نمایشش داد. این فیلم که در صدر بهترین فیلم های ناتالی پورتمن واقع شده است، باعث شد او یک سال تمرینات سخت باله را پشت سر بگذارد و در نهایت در نقش یک بالرین وسواسی بدرخشد. نامزدی چهار جایزه اسکار و برنده یک جایزه اسکار بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای ناتالی پورتمن، تنها بخشی از افتخارات این اثر درخشان به شمار می رود. پورتمن همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام، و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه ساترن و جوایز معتبر دیگری برای این فیلم زیبا و تاثیرگذار بود.

2. وی مثل وندتا / ک مثل کین خواهی (V. for Vendetta 2005)

  • 8.2/10 IMDB
  • کارگردان: جیمز مک تیگو

فیلم یک تریلر علمی تخیلی اکشن است که زمانش در آینده ای نزدیک واقع شده است. مثل بیشتر آثاری که زاویه دید رو به آینده است، با نگاهی تاریک به جامعه ای رو به زوال روبرو هستیم. جنگ، آشوب، بیماری کشنده، فقر و … در جوار یک حکومت دیکتاتور، خفقانی رعب آور را پدید آورده است. طبیعی است که در جامعه ای این چنین به دنبال یک ابر قهرمان باید بگردیم و ابرقهرمان ها هم همواره زیر ماسک های عجیب و غریب پنهان می شوند تا فرصت بیشتری برای ایجاد آرمان شهر آزاد و آباد خود را داشته باشند. وی همان ابرقهرمان ماسک پوش این قصه است که به نجات دخترک اسیر در حکومت نظامی (ناتالی پورتمن) می آید و سرنوشت این دو به هم پیوند می خورد. بازی درخشان و احساسی ناتالی پورتمن جوان در قالب داستانی با درون مایه سیاسی، اجتماعی که ذهن مخاطب را عجیب به چالش می کشد، جایزه ساترن بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد.

1. لئون حرفه ای (Léon: The Professional 1994)

  • 8.6/10 IMDB
  • کارگردان: لوک بسون

درام جنایی اکشن لئون نه تنها اولین و یکی از بهترین فیلم های ناتالی پورتمن که یکی از آثار برتر تاریخ سینماست که در لیست 250 فیلم برتر IMDB هم واقع شده است. ماجرای دوستی دو فرد از دو نسل متفاوت، مردی آدمکش و دخترکی نوجوان که با همه تفاوت ها یکی از زیباترین و احساسی ترین روابط سینمایی را رقم می زنند. بی شک لئون اثری شاخص است و ژان رنو هنرپیشه ای قابل، ولی از اولین بازی زیبا و شگفت انگیز ناتالی 13 ساله نمی توان به همین سادگی گذشت. نمایش شخصیتی احساسی و درد کشیده و تنها که سودای استقلال دارد. او همه حس تنهایی و انتقام ماتیلدا را در نگاه و چشمانش می ریزد و بیننده را از این همه ظرافت متحیر می نماید. نمایش این حجم از استعداد و نبوغ بچگانه، جاده پیش رو را برایش به سرعت هموار کرد.

سخن آخر

ناتالی پورتمن ثابت نموده هنر پیشه با استعداد و کاربلدی است. معصومیت ظاهری اش در پس قدرت اجرای نمایشی، مخاطب را مجاب به باورپذیری نقش هایش می نماید. تجربه ای که از کودکی تا به امروز اندوخته را هم نباید از قلم انداخت، اما شاید یکی از عظیمترین شانس های زندگی هنری ناتالی کار کردن با کارگردان های عظیمی، چون تیم برتون و وودی آلن در همان سال های نوجوانی باشد. حتی اگر همه می گویند دوستت دارم از بهترین فیلم های وودی آلن هم نباشد، گاه نام یک کارگردان عظیم، برای عظیم شدن کافی است. اگر شما هم مثل ما عاشق سینمای این کارگردان شهیر هستید، پیشنهاد می کنیم با برترین آثار وودی آلن نیز آشنا شوید. آماده دریافت نظرات شما پیرامون این بازیگر جوان، مستعد و با قابلیت سینما و آثارش هستیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: setare.com
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55536

به "بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ 10 فیلم برتر بر اساس رتبه IMDB" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ 10 فیلم برتر بر اساس رتبه IMDB" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ 10 فیلم برتر بر اساس رتبه IMDB"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید