برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، رسول مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی میبد در این خصوص گفت: در راستای برگزاری جشن ثبت جهانی زیلو در روزهای 26 و 27 بهمن ماه امسال، جشنواره زیلو با همکاری فرمانداری و شهرداری میبد در نارین قلعه و هتل کریاس پالاس این شهرستان برگزار خوهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد با بیان اینکه در شهرستان میبد 300 دار زیلو برپا بوده و زمینه اشتغال بیش از 550 نفر را فراهم نموده است، گفت: در حال حاضر زیلو در قالب فرش، مبل، تابلو، سجاده، روکش جایگاه و غیره در طرح ها ورنگ های مختلف در شهرستان میبد فراوری می گردد که در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مشتاقیان اظهار کرد: شاخص هایی از قبیل زنده بودن این هنر، تعداد کارگاه ها، تعداد افراد شاغل، تنوع محصولات و میزان استفاده مردم از زیلو موجب شده تا این شهر به عنوان شهر ملی و اکنون نیز به عنوان شهرجهانی زیلو معرفی گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12753

به "برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره زیلو همزمان با جشن ثبت جهانی زیلو در میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید