برپایی هفته فرهنگ و هنر نیشابور در کاخ نیاوران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هفته فرهنگ و هنر نیشابور در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران از 21 آبان ماه برگزار شده است.

برپایی هفته فرهنگ و هنر نیشابور در کاخ نیاوران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران، برگزاری غرفه های صنایع دستی و فیروزه اصیل نیشابور، غذاهای محلی نیشابور (هر روز یک نمونه غذا)، ارائه کتاب های نوشته شده توسط نیشابوریان (به مناسبت انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور) و اجرای شعرخوانی و رباعی خوانی به زبان نیشابوری (هر روز ساعت 16) از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی است.

از دیگر برنامه های هفته فرهنگ و هنر نیشابور، اجرای تئاتر خیابانی به زبان محلی است که 24 آبان ماه ساعت 16 برگزار می گردد. همچنین فیلم های کوتاه و بلند با حضور هنرمندانی مانند ابوالحسن داوودی و خسرو سینایی پخش می گردد.

نمایش عکس اساتید عکاسی کشور از نقاط دیدنی و تاریخی نیشابور و نمایش آثار هنری تجسمی هنرمندان نیشابوری، دیگر برنامه های هفته فرهنگ و هنر نیشابور را تشکیل می دهند. همچنین در این نمایشگاه آثار هنری تجسمی (طراحی، نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، مجسمه)، انواع صنایع دستی (همه نوع محصولات اعم از پوشاک و زیورآلات)، کتاب های منتشرشده توسط نویسندگان معاصر، عکس های قدیم و جدید، اماکن دیدنی و تاریخی نیشابور، مسایل مختلف فرهنگی (آداب، سنن، لباس های محلی، غذاها، محصولات کشاورزی و …) ارائه می گردد.

هفته فرهنگ و هنر نیشابور با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری نیشابور و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و برگزار شده است. علاقه مندان برای شرکت در این نمایشگاه می توانند تا 29 آبان هر روز از ساعت 10 تا 18 به مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22709

به "برپایی هفته فرهنگ و هنر نیشابور در کاخ نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی هفته فرهنگ و هنر نیشابور در کاخ نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید