بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به مشترکات فرهنگی بین کشورهای عضو اکو گفت: این قرابت های فرهنگی فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می تواند حرف برنده تری از دیپلماسی سیاسی داشته باشد.

بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

به گزارش خبرنگاران، اشرف بروجردی در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو که امروز دوشنبه (9 دی ماه) در این موسسه با حضور مقامات ایرانی و سفیران کشورهای ترکیه، تاجیکستان و پاکستان برگزار گردید، با اشاره به اینکه دبیرخانه موسسه اکوی فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی واقع است، گفت: دیروز میزبان آقای سرور بختی رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو در کتابخانه ملی بودیم که همین نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی و سند برای ایشان است.

وی با اشاره به ضرورت تداوم همکاری بین موسسه فرهنگی اکو و سازمان اسناد و کتابخانه ملی توضیح داد: دو سال قبل جمهوری اسلامی ایران به همت کتابخانه ملی پیروز شد نشست اکوی فرهنگی را در تاجیکستان برگزار کند. نشست مذکور چشم اندازی پیش روی ما قرار داد تا بدانیم فصول مشترک فرهنگی بسیاری بین اعضای فرهنگی اکو وجود دارد. باید بتوانیم با شناخت این فصول مشترک فرهنگی کوشش ها برای ارتقا و توسعه فرهنگ را معنادار نموده و به سطح جامعه تسری ببخشیم.

مشاور رئیس جمهور تاکید نمود: همه کشورهای عضو اکو قرابت های فرهنگی با هم دارند. همین فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می تواند حرف بُرّنده تری نسبت به دیپلماسی سیاسی داشته باشد. بنابراین باید این ظرفیت را دریابیم و در راستای تقویت آنها کوشش کنیم.

بروجردی همچنین تاکید نمود: باید با همکاری کشورهای عضو اکو بتوانیم بر مبنای فصول مشترک فرهنگی در حوزه های موسیقی، شعر، فیلم و تئاتر در راستای هماهنگی های عمیق فرهنگی پیش برویم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف از اسناد مشترک کشورهای منطقه در کتابخانه ملی گفت: روزانه 1600 دانشجو در سطوح فوق لیسانس به بالا به کتابخانه ملی مراجعه می نمایند. اینها می توانند ضمن شناخت فرهنگ ها، دولت ها را متقاعد نمایند که برای رسیدن به جامعه امن و پرهیز از خشونت و تعارض و تقابل، کارهای فکری و فرهنگی را پیش رو قرار دهند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19909

به "بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید