بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست ، به تخلفات شرکت ها رسیدگی می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، محمود گودرزی درباره بازارگردانی در بورس گفت: بورس تهران اقدامات خوبی در رابطه با بازارگردانی انجام داده است و از مجموع 345 نماد بورسی بیش از 180 شرکت بازارگردانی سهام را قبول کرده اند ضمن اینکه تعدادی از شرکت ها تخلف انجام دادند و بازارگردان معرفی نکردند، به مراجع زی ربط معرفی شدند.

بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست ، به تخلفات شرکت ها رسیدگی می شود

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران به جد بحث بازارگردانی را در نمادها دنبال می کند، اضافه کرد: بازارگردانی الزام است و براساس دستورالعمل پذیرش نمادها در بازار سرمایه عملا شرکت ها و ناشران باید بازارگردان داشته باشند و این دستورالعمل شامل شرکت های که از قبل وارد بورس شدند نیز می شود.

گودرزی شرح داد: شرکت ها، ناشران و سهامداران عمده ای که بر اساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازارگردان نکردند از طریق مراجع ذی صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها اقدامات لازم را برای بازارگردانی انجام دادند برخی از سهامداران عمده به دلیل مسائل مالی نتوانستند بازارگردان داشته باشند. بازارسازی با بازارگردانی متفاوت است بازارسازی از یک طرفه شدن بازار جلوگیری می کند، اما بازارگردانی به تحلیل دامنه و نقدشوندگی می پردازد.

به گفته این مقام مسئول بازارگردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام گرفته است، اما مدیران ایران خودرو در تلاش هستند تا بازارگردان داشته باشند و نامه های ارسال کردند، اما هنوز بازارگردان معرفی نکردند. نماد خودرو قرارداد بازارگردانی با شرکت بورس ندارند و تاخیر در اعلام بازارگردان یک تخلف است.

منبع: صداوسیما

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44582

به "بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست ، به تخلفات شرکت ها رسیدگی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارگردان نماد خودرو مورد تایید نیست ، به تخلفات شرکت ها رسیدگی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید