افشاگری پزشک اهل ووهان از پنهانکاری مسئولان چینی ، 20 روز زودتر درباره کرونا هشدار داده بودم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس بخش اورژانس بیمارستان مرکزی ووهان مدعی شد مسئولان بیمارستان به هشدارهای ابتدایی درباره شیوع ویروس کرونا بی توجهی و او را برای داده هشدار توبیخ کرده اند.

افشاگری پزشک اهل ووهان از پنهانکاری مسئولان چینی ، 20 روز زودتر درباره کرونا هشدار داده بودم

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گفتگوی افشاگرانه دکتر آی فِن با مجله رن وو یا مردم به اندازه ای سر و صدا کرده و جنجالی شده که مقام های چینی در تلاش هستند متن این گفتگو را از فضای مجازی حذف کنند. دکتر فن می گوید در ماه دسامبر پس از مرگ چند نفر از همکارانش به دلیل ابتلا به یک بیماری شبیه سارس موضوع را به آگاهی مدیران ارشد بیمارستان رسانده و البته توبیخ شده است.

پس از انتشار گفتگوی دکتر فن با مجله مردم در روز سه شنبه، متن آن خیلی زود از سایت این مجله برداشته و تقریبا تمام نسخه های موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی چین از دسترس مردم حذف شده است. هر چند کاربران چینی کوشیده اند تصویر گفتگو را بازنشر کنند. خانم فن هم از روز گذشته در دسترس نیست و به تماس های تلفنی هم پاسخ نمی دهد. فعالان چینی نگرانند این پزشک افشاگر بازداشت شده باشد.

دکتر آی فن روز 30 دسامبر چند بیمار را با نشانه هایی شبیه آنفلوانزا در بیمارستان معاینه کرد که به درمان ها واکنش نشان نمی دادند. در گزارشی که آزمایشگاه از یکی از بیماران ارائه داده بود، عبارت سارس کروناویروس به چشم می خورد و دکتر فن پس از خواندن چندباره آن، ناگهان به شدت عرق کرد؛ عرق سرد. او دور واژه سارس خط کشید، از آن عکس گرفت و برای یکی از دوستانش در بیمارستانی دیگر در ووهان فرستاد.

تا شب، آن عکس در شهر ووهان و دیگر نقاط چین دست به دست می شد. چند ساعت بعد، دکتر فن پیامی از بیمارستان دریافت کرد که هشدار می داد برای جلوگیری از ایجاد تنش، اطلاعات مربوط به این بیماری مرموز نباید پراکنده شود. دو روز بعد، رئیس کمیته انضباطی بیمارستان مرکزی ووهان دکتر فن را خواست و او را به اتهام پراکندن شایعه و بر هم زدن آرامش توبیخ کرد.

کارکنان بیمارستان از گذاشتن هر نوع مطلب دباره ویروس مرموز منع شدند و تنها کاری که دکتر فن می توانست انجام دهد، توصیه به همکارانش برای پوشیدن لباس مناسب و ماسک بهداشتی بود. این در حالی است که مقام های بیمارستانی حتی جلوی این کار را هم می گرفتند. در شرایطی که دکتر فن می دانست ویروس مرموز از انسان به انسان منتقل می شود، مقام های بهداشتی و بیمارستانی چین اصرار داشتند هنوز شواهد انتقال انسانی تایید نشده است.

خاتمه روز 21 ژانویه مقام های رسمی دولت چین وجود ویروس مرگبار کرونا را در حالی تایید کردند که تعداد بیماران مبتلا به آن 1523 مورد در یک روز رسیده بود؛ سه برابر روزهای پیشین. حالا که انتشار گفتگوی جنجالی دکتر آی فن حسابی در چین و خارج از مرزها خبرساز شده، او خودش مدعی است افشاگر و سوت زن نیست، بلکه فقط سوت را در اختیار دیگران قرار داده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24915

به "افشاگری پزشک اهل ووهان از پنهانکاری مسئولان چینی ، 20 روز زودتر درباره کرونا هشدار داده بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری پزشک اهل ووهان از پنهانکاری مسئولان چینی ، 20 روز زودتر درباره کرونا هشدار داده بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید