اخبار کرونا در چند خط؛ چرا سیاهان آمریکایی بیشتر از سفیدها می میرند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تا هفته آینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 22 میلیون نفر عبور می کند.

اخبار کرونا در چند خط؛ چرا سیاهان آمریکایی بیشتر از سفیدها می میرند؟

به گزارش خبرنگاران ، هم اکنون 21 میلیون و 618 هزار و 289 انسان در سراسر جهان آلوده به ویروس کرونا شده اند و با سرعت نرخ ابتلای فعلی پیش بینی می شود شاید حتی زودتر از آغاز هفته آینده این تعداد از مرز 22 میلیون نفر عبور کند. آنچه که در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار ویروس کرونا در سراسر جهان است:

*نرخ مرگ و میر سیاهان و به اصطلاح آمریکایی- آفریقایی تبارهای ایالات متحده آمریکا سه برابر بیشتر از نرخ مرگ و میر سفیدپوستان است. کارشناسان دلیل عمده مرگ و میر بیشتر این قشر را فقر و دسترسی نداشتن به امکانات بهداشتی عنوان می کنند.

*با کاهش نرخ ابتلا به کرونا در نیویورک آمریکا موزه های این شهر به روی علاقه مندان بازگشایی شدند که این موضوع نگرانی مقامات بهداشتی را به وجود آورده است.

*ویروس شناسانی از تگزاس بار دیگر به خطر انتقال ویروس کرونا به افراد در محیط های دربسته هشدار دادند. قطرات ریز آلوده به ویروس کرونا در هوا معلق هستند و به اشخاص دیگر انتقال می یابد. گروهی از ویروس شناسان و محققان در تگزاس با آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیدند که ریسک ابتلا به محیط آلوده سربسته بسیار بالاست.

*پس از شیوع مجدد ویروس کرونا در اسپانیا مقامات این کشور سیگار کشیدن در ملاعام را ممنوع کردند و تمامی کلوپ های شبانه را نیز بستند. عدم رعایت فاصله اجتماعی برای شهروندان این کشور نیز جرایم مالی در پی دارد.

*به دنبال انتشار ساخت واکسن قطعی کرونا از سوی روسیه برخی از مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند این واکسن در مدت زمان 5 ماه ساخته شده است و تحقیق بر روی ویروس های ابولا و سارس کمک شایانی به آنها کرده تا این واکسن را بسازند.

*محققان روشی نوین برای مقابله سلول های بدن با کووید19 یافته اند و برای این منظور نوعی پروتئین پذیرنده جعلی ابداع کرده اند که با ویروس کرونا واکنش می دهد و از ورود آن به بدن جلوگیری می کند.

*منطقه آمریکای لاتین با مجموع 5 میلیون بیمار کرونایی و بیش از 200 هزار قربانی، یکی از اصلی ترین کانون های شیوع کووید 19 در سطح جهانی است.

*گروهی از پژوهشگران تایلندی در بانکوک به منطقه ای صعب العلاج در حومه این شهر رفتند تا خفاش هایی را مورد بررسی قرار بدهند که احتمالا اولین نسل از خفاش ها محسوب می شوند که ویروس کرونا را به وجود آورده اند.

* نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در مسکو پایتخت روسیه نسبت به ماه می 68 درصد پایین تر آمده است.

*در صورتی که واکسن ساخت آمریکا به مرحله تولید انبوه برسد بنا به دلایلی همچون فقر و توزیع ناعادلانه، یک سوم آمریکایی ها آن را دریافت نخواهند کرد.

*منع رفت و آمد در نیوزیلند به مدت 12 روز دیگر تمدید شد. بیم آن می رود این کشور از لحاظ ابتلا از همسایه بزرگ و قدرتمند خود استرالیا سبقت بگیرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38333

به "اخبار کرونا در چند خط؛ چرا سیاهان آمریکایی بیشتر از سفیدها می میرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ چرا سیاهان آمریکایی بیشتر از سفیدها می میرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید