آیا تجهیزات نظامیان خارجی در اختیار دولت افغانستان قرار می گیرد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در حالی که نیروهای خارجی در گذشته تاسیسات و تجهیزات نظامی خود در افغانستان را پس از ترک پایگاه ها تخریب نموده بودند، دولت کابل کوشش می نماید تا این تجهیزات را به طور رسمی درخواست کند.

آیا تجهیزات نظامیان خارجی در اختیار دولت افغانستان قرار می گیرد؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسانه های افغانستان در گذشته بارها اعلام کردند که همزمان با احتمال کاهش نظامیان آمریکایی در این کشور، بخشی از تجهیزات و تاسیسات نظامیان خارجی به ویژه در پایگاه بگرام در این کشور تخریب شده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز در آستانه خروج نظامیان خارجی از این کشور گفته است که به وسیله مجاری رسمی درخواست حفظ تجهیزات نظامیان خارجی در افغانستان را پیگیری می نماید.

به گزارش آریانا، ارتش افغانستان به تجهیزات نظامیان خارجی احتیاج دارد بنابراین در آستانه خروج نظامیان آمریکایی و ناتو، قرار است حفظ تاسیسات و تجهیزات آنها را در این کشور مطالبه کند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته که بدون شک ما به این تجهیزات نظامی احتیاج داریم و می خواهیم آمریکا به ما بسپارند.

آمریکا در سال 2014 هم بیشتر تجهیزات نظامی خود را تخریب و یا از افغانستان خارج کرد.

بعضی کارشناسان می گویند که تجهیزات نظامی خارجی به فناوری سری مربوط به خود آنها مجهز هستند بنابراین در اختیار افغانستان قرار نمی دهند.

پیش از این نیز سنای افغانستان گفته بود که نیروهای آمریکایی هنگام ترک افغانستان پایگاه های نظامی را تخریب و تجهیزات آن را نیز نابود یا به پاکستان منتقل می نمایند.

از سوی دیگر، بعضی کارشناسان نیز می گویند که انتقال تجهیزات به پاکستان، جنگ در افغانستان را شعله ور می نماید.

با این حال،یک منبع نظامی گفته است که دولت افغانستان و ماموریت حمایت قاطع درباره عدم تخریب یا خروج تجهیزات نظامی، کمیسیون مشترکی ایجاد نموده اند تا این موضوع را به پایان برساند.

سال گذشته نیز سی ان ان در گزارشی مدعی شد که آمریکا پیش از خروج از افغانستان بیشتر تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را برای جلوگیری از افتادن به دست طالبان تخریب خواهد نمود.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55746

به "آیا تجهیزات نظامیان خارجی در اختیار دولت افغانستان قرار می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تجهیزات نظامیان خارجی در اختیار دولت افغانستان قرار می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید