شروع پرورش کرم ابریشم در تربت جام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره تولیدات دامی تربت جام گفت: بعد از تاخیر 10 ساله پرورش کرم ابریشم در این شهرستان شروع شد.

شروع پرورش کرم ابریشم در تربت جام

علی اصغر یعقوبی رئیس اداره فراوریات دامی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: پرورش کرم ابریشم نوغانداری یکی از بهترین شغل های جانبی شناخته شده در کشور است که شروع و ادامه کار در آن با کمترین زمان و امکانات میسر بوده و تمام افراد خانواده می توانند در کنار هم در این حرفه مشغول به کار شوند.

او اضافه کرد: نوغانداری شغلی جانبی و راحت در کنار کار اصلی مردم می تواند درآمد کشاورزان را دوچندان کند و از این طریق هم موجب ایجاد اشتغال و همچنین رونق فراوری در روستا های شهرستان باشد، قابلیت پرورش کرم ابریشم در مناطق مختلف و فضا های کوچکی همچون اتاق، سرمایه گذاری اندک و درآمدزا بودن این صنعت از مهم ترین مزایای پرورش کرم ابریشم و رونق صنعت نوغان داری است.

رئیس اداره فراوریات دامی تربت جام ادمه داد: پس از ده سال در این شهرستان پرورش کرم ابریشم جانی دوباره گرفت و در هفته سوم فروردین ماه تعدادی جعبه تخم نوغان بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شد و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در توسعه نوغانداری امید است شرایط اشتغال برای جوانان جویای کار فراهم گردد.

/ز.ج

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30054

به "شروع پرورش کرم ابریشم در تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پرورش کرم ابریشم در تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید