شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سریع ترین قطار دنیا در چین راه اندازی شد

سریع ترین قطار دنیا در شهر کینگداو چین، راه اندازی شد و با حداکثر سرعت 600 کیلومتر در ساعت، اسم سریع ترین وسیله حمل و نقل زمینی را از آن خود کرد. سرعت سریع ترین قطار دنیا به حدی است که می تواند در 2.5 ساعت مسافت 1000 کیلومتری پکن تا شانگهای را طی کند؛ مسیری که طی آن با قطارهای سریع السیر کنونی 5.5 ساعت و با هواپیما 3 ساعت به طول می انجامد.

شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین

این خط ریلی از نوع قطار مغناطیسی یا مَگلِو است و با اسم Maglev Bullet Train شناخته می گردد. این نوع خطوط ریلی، دارای دو مجموعه آهنربا هستند که یکی از آنها، قطار را روی ریل به صورت شناور نگه می دارد و دیگری، قطار را به سمت جلو حرکت می دهد. عدم اصطکاک میان قطار و ریل باعث می گردد سرعت حرکت قطار به حد غیر قابل تصوری افزایش یابد و این سیستم ریلی، به سریع ترین قطار دنیا معروفیت یابد.

چین حدود دو دهه است که این فناوری را مورد آنالیز قرار داده و از آن استفاده می نماید. نمونه اولیه از قطار مگلو تازه در سال 2019 در رسانه ها نمایش داده شد و مقامات چینی اعلام کردند که قصد دارند با اجرا کردن طرح های مختلف از جمله ساخت این قطار، مدت زمان سفر میان شهرهای عظیم کشور را به 3 ساعت برسانند و زمان و هزینه جابه جایی میان این شهرها را تا مقدار چشمگیری کاهش دهند.

لیانگ جیانینگ، معاون مدیر کل و مهندس ارشد CRRC (شرکت فراورینماینده ماشین های ریلی و لوکوموتیو در چین) اذعان داشته که سریع ترین قطار دنیا آلودگی صوتی کمی فراوری می نماید و نسبت به قطارهای سریع دیگر، احتیاج کمتری به تعمیر، سرویس و نگهداری دارد.

در حال حاضر، میانگین سرعت قطار سریع السیر در چین به 350 کیلومتر در ساعت می رسد و هواپیماها با سرعت 800 تا 900 کیلومتر در ساعت پرواز می نمایند. قطارهای سریع السیر تازه قرار است میانگین سرعتی میان این دو داشته باشند و حتی بعضی جهتها را در بازه زمانی کمتری از هواپیماها، طی نمایند.

این قطار هنوز به طور کامل راه اندازی نشده و نمی تواند در تمامی جهتها، پذیرای مسافران باشد. اکنون تنها یک خط از این قطار آماده شده که فرودگاه پودونگ شانگهای را با یک جهت 30 کیلومتری به ایستگاه جاده لانگ یانگ در شهر متصل می نماید. طی این جهت حدود هفت و نیم دقیقه طول می کشد و حداکثر سرعت قطار در جهت به 430 کیلومتر در ساعت می رسد.

بر اساس گزارشات، چندین شبکه تازه مگلو در چین در دست ساخت هستند که یکی از آن ها قرار است شانگهای و شهر توریستی هانگژو را به هم متصل کند.

بد نیست بدانید کشورهای دیگر مانند آلمان و ژاپن هم در حال آنالیز و ایجاد زیرساخت برای استفاده از فناوری مگلو هستند. ژاپن هم در رسانه ها اعلام نموده در حال ساخت خط قطار سریع السیر تازه میان دو شهر توکیو و ناگویا است که در سال 2027 آماده بهره برداری می گردد و مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.

با راه اندازی این خطوط سریع السیر می توانید بلیط آنها را از خبرنگاران خریداری کنید.

بهاره فلاح

  • قوانین فرودگاهی ترکیه
  • شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61116

به "شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید