آزمایش واکسن کرونا در روسیه شروع شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت دفاع روسیه از آزمایش بالینی نخستین نمونه واکسن کرونا بر روی 50 سرباز داوطلب روس اطلاع داد.

آزمایش واکسن کرونا در روسیه شروع شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش نشریه آ ب ث، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت امروز ،چهارشنبه، نخستین آزمایش های بالینی واکسن کووید-19 که توسط انستیتوی مرکزی تحقیقات علمی شماره 48 وابسته به وزارت دفاع ساخته شده است، بر روی 50 سرباز داوطلب روس انجام می گردد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، متخصصان در تلاشند تا قبل از انتها ماه ژوئیه (مرداد) آزمایش های بالینی این واکسن به اتمام برسد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از رسانه های روس، 50 سرباز داوطلب از نظر جسمی مورد آنالیز قرار گرفته و سلامت آن ها تائید شده است؛ گفتنی است که در این میان پنج نفر زن هستند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه ، زمان تقریبی توزیع واکسن در سطح جامعه فصل پاییز خواهد بود.

مقامات روس پیشتر از عزم خود برای قرار دادن نام روسیه در صدر و یا در رده نخستین کشورهایی که به واکسن کرونا دست می یابند، تاکید کردند؛ تا جایی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته از دستیابی این کشور به واکسن قطعی کووید-19 تا تابستان امسال اطلاع داد.

در حال حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم دنیا قرار گرفته است و تا به امروز 432 هزار و 277 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 195 هزار و 975 نفر بهبود یافته و پنج هزار و 215 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33025

به "آزمایش واکسن کرونا در روسیه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن کرونا در روسیه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید